100 ensimmäistä päivää toimitusjohtajana - My first 100 days as MD

#100päivää #tnsgallup
 

Twitter: @satuyrjanen
LinkedIn: Satu Yrjänen

 

Oletko koskaan miettinyt minkälaisia ajatuksia liikkuu uuden toimitusjohtajan mielessä ensimmäisten sadan työpäivän aikana? TNS Gallupin toimitusjohtaja Satu Yrjänen kertoo blogissaan tunnelmistaan ja havainnoistaan.

Have you ever thought what a new MD thinks during the first 100 days in a company? In this blog TNS Gallup's new MD Satu Yrjänen tells about her feelings and observations.

100/100  100 hienoa päivää täynnä! Päivien varrella on ollut sekä henkilöstön että asiakkaiden kanssa mahtavia sparraushetkiä - olemme saaneet hyvän alun ja innostuksen. Kiitos kaikille ajatuksista, haastamisesta, tuesta ja vain siitä, että olette! Yhdessä olemme enemmän!  Paljon on vielä tehtävääkin, mutta hyvältä tuntuu. Kirkastamme unelmaamme, jossa peilaamme myös asiakkaitamme. Kyllä tästä porukasta lähtee!

/ 8.9.2015

99/100 Tajusin juuri, että 100 päivää toimitusjohtajana täyttyy jo huomenna. Paniikki,  onko kokonaiskuva hallussa? Isot linjaukset on päätetty  - strategiana C4 - Client Centric Commercial Culture, jota tekemämme organisaatiorakenteen muutoskin tukee.  Vaikutamme vahvasti markkinoilla, mutta suunnitelmat pitää vielä rakentaa kuukausitasolle. Tarjoomamme on loistava, pilkomme omaa dataa asiakkaidemme hyödyksi ja tuomme vahvemmin kansainväliset työkalumme tukemaan asiakkaidemme kasvua. Myös uutta on tulossa... :) / 7.9.2015

96/100 Wrap-up koko viikosta ja tulevista toimenpiteistä: Uudella Commercial Business Leadership -tiimillä oli järjestäytymispalaveri, jossa listattiin tulevia toimenpiteitä ja asioita, jotka draivaavat yhdessä tekemisen kulttuuriamme. Myös henkilökunnan edustajiston kanssa oli hyvää keskustelua ja ideointia siitä, mitä uusi tapamme tehdä asioita tuo tulleessaan ja kuinka opimme pois vanhasta. Muutoksessa oleellista on se, että keskustelemme asioista avoimesti ja tartumme myös hetkeen - nostamme hyviä esimerkkejä esiin, mutta puutumme myös rohkeasti epäkohtiin. Meillä saa epäonnistua, kunhan otamme epäonnistumisesta opiksi. Kukaan ei ole täydellinen :) / 4.9.2015

95/100 Jännä huomata, että vaikka kuinka on kilometrejä takana, niin kahden päivän tiukka minuuttiaikataulu kansainvälisten vieraiden houstaamisessa ja erilaisissa tapaamisissa vie mehuja pois. Sen verran tiukka puristus oli,  että aamulla en meinannut päästä sängystä ylös :)

Uusi päivä toi kumminkin uutta energiaa ja ilta päättyi vielä HDW:n avajaisiin. Ensin kävin katsomassa Gallerie Forsblomin uuden näyttelyn ja ihastuin täysin HC Bergin Colour Spaces -töihin. Kerta kaikkiaan upeita! Näitä olisin tuijottanut vaikka kuinka pitkään ja samalla melkein meditoinut!  Harri Koskiselta bongasin upean valaisimen. Käykää katsomassa molemmat näyttelyt.

Jatkoin matkaa vielä HDW:n virallisiin avajaisiin ja nämä juhlat ovat aina onnistuneet; paljon tuttuja, mutta myös uusia kohtaamisia. Täytyy kyllä myöntää, että Kari Korkman on tehnyt Helsinki Design Weekistä mahtavan ilmiön. Hyvä Korkki!

HC Berg

Harri Koskinen / 3.9.2015

94/100 Main focus for the day was that Richard, Yvonne and Henrik met our key customers. We had a breakfast meeting with 30 customers and lunch meeting with top customers' Managing Directors and Leadership Team members.  It's always inspiring to hear and see what our customers expect from us - but equally important is to hear how we can start to building something new together. A lot of good conversation that will continue during next months :)

We had also a good staff meeting and Richard talked about our future and how we drive our strategy and future together with our customers. "It's all about attitude and mindset, he said, "You need to be courageous for giving insight and your view to our customers. They are waiting for that."

It's funny to notice that often in consulting business some consultants don't know so much but they do have always clear opinion and vision about the matter. I have a feeling that our people do have insight and a lot of knowledge but they are do not speak out as loud customers want to. Good point Richard, we need courage and I'll encourage for that, that is for sure.

/ 2.9.2015

 

93/100 Today we warmly welcomed our global CEO Richard Ingleton to Finland. We had a tight two days agenda with key customers, own staff, management team  and journalists. Key topic for the day was digitalization and how strongly it changes the consumer behavior. Understanding the real customer behavior is one of the key points for driving business. Research and insight consultancy can bring a real value to this. Here some of Richard's thoughts as he discussed with Helsingin Sanomat:

Digitalisation changes the consumer strongly. "I believe that digitalisation has greater impact on young people's consumption behavior than the economy. To us older business cycles affect still more," says Ingleton. Ingleton says the digital revolution began in 1996, when Microsoft introduced the Internet to everyone. "The revolution is not even halfway because machine intelligence is developing so fast: In 2040-50 machine is already as intelligent as a man, and from that on machine intelligence will double every two years."

Digital technology also changes the purchase transaction tremendously. "For young people even buying breakfast is different purchasing experience than to the older. Young people explore the Web, Facebook and blogs, what is healthy and where the product is cheaper. We older people just go to the market", Ingleton summarized. "Under 20 years old were born in the middle of the device space. Even though they are not yet actual consumers, they already contribute to their parents and friends. Some of the companies have this figured out."

Kuva: Markus Jokela HS / 1.9.2015

92/100 Reilut 90 päivää takana ja uusi organisaatiorakenteemme astuu voimaan. Kirsi Maste (vas.) vastaa jatkossa Commercial Busineksesta. Hänen vastuulleen tulevat johtoryhmässä asiakkuudet ja myynti. Kirsi rakentaa asiakassegmentit, asiakkuudenhoitomallit ja myyntiprosessit  palvelemaan tämän päivän asiakastarpeita. Päivi Kauppinen vastaa jatkossa  Innovation & Consulting -toiminnasta.  Hänen vastuulleen johtoryhmässä tulevat innovaatioiden, tarjoaman ja konsulttipalveluiden kehittäminen. Päivi rakentaa kansainvälistä ja lokaalia konsultointia ja palveluita asiakkaidemme tarpeisiin asiantuntijaryhmänsä kanssa. Näin varmistamme, että meillä on parhaat asiantuntijat asiakkaidemme käytössä.

Selkeä muutos auttaa meitä välttämään siiloutumista, josta jokainen johtaja kokee tuskaa yrityksessä kuin yrityksessä. Jatkossa me olemme enemmän yhtä! Fokus asiakkaissa ja osaamisen kehittämisessä auttaa meitä palvelemaan upeita asiakkaitamme vieläkin paremmin. Tämä  näkyy varmasti myös asiakastyytyväisyydessämme, joka on tärkeä mittari onnistumisen kannalta.

/ 31.8.2015

89/100 In the morning I jumped in Finnair flight to Stockholm,  took Arlanda Express and walked around corner to TNS office in Vasagatan. It took only 2,5 hours from my home in Tuusula to TNS office at Stockholm, door to door! Quite excellent time to travel abroad (although Sweden is our domestic market:) )

During the day I went through our business and clients. We do have  common Nordic clients but it was great to see also new business opportunities that we can bring to Finland. Thank you so much AnnaKarin, Anne, Toivo, Maria, Bengt, Thomas, Martin, Per, Jonathan, Malin, Eva, Alexander and Yvonne. A lot of good ideas and thinking to bring to my team. The most important thing is to get to know fantastic people, because after all this is H2H. It's all about us and how we create and work together as one TNS team for our customers!

In the picture you see staff celebrating the Swedish Public Affairs' Head Toivo's anniversary :)

/ 28.8.2015

88/100 Verkostoitumisen päivä! Pääsin ensimmäistä kertaa tapaamaan SMTL:n hallituksen kokouksessa kollegoitani tutkimusalalta. Kävimme hyvää keskustelua siitä, miten markkina on muuttumassa ja millaisia toimijoita on mukana. SMTL:n jäseneksi pääsyn yhtenä edellytyksenä on, että palvelut on standardoitu ISO 20252 -standardin mukaisesti. Kävimme keskustelua siitä, että alalla on toimijoita, jotka kertovat noudattavansa ISO standardia, mutta eivät ole sertifioineet sitä. Kaikki toimijat, jotka ovat standardoineet osaamisensa ja palveluiden laadukkuuden sitoutuvat myös auditointeihin. Ostajana kiinnittäisin tähän ehdottomasti huomiota ja vaatisin standardointia tai ainakin pisteyttäisin nämä niin yksityisissä, kuin julkisissakin hankkeissa.

Illalla olin mukana Suomen Luotetuin Merkki -gaalassa, jossa palkittiin Valittujen Palojen lukijakunnan keskuudessa tehdyn tutkimuksen perusteella luotetuimmat brändit. Alla olevassa kuvassa voittajamerkkien edustajat, joiden joukossa oli paljon tuttuja henkilöitä :) Sydämellisesti onnea niin tutuille kuin tuntemattomillekin. Hienoa työtä!

/ 27.8.2015

87/100 Asiakastapaamisten ja asiakassoittojen päivä! Keskustelut liiketoiminnan tarpeista ja ideointi tulevaisuuden mahdollisuuksista yhdessä energisoi aina. Tämän päivän aiheina nousivat esiin yhteisöllinen tutkimus verkossa, asiakkaiden osallistaminen tuotekehitykseen, ostokanavien kehittäminen, mobiilitutkimuksen mahdollisuudet, kilpailijoiden mainospanostusten seuranta sekä mainonnan tutkimus ja testaus. Asiakaskohtaamiset ja todelliset business caset tuovat NIIN PALJON VIRTAA, tästä sytyn! / 26.8.2015

86/100 Järjestötapaaminen PALTAssa, jossa kävimme keskustelua Riitan, Ollin ja Katrin kanssa siitä, miten palveluista ja palvelualasta yleensäkin tehdään Suomen uusi selkäranka. Palvelualojen osuus kokonaistuotannosta kasvaa koko ajan ja palveluiden osuus BKT:stä on jo 60 %.  Suomi tarvitsee palvelutalousohjelman, joka ohjaa poliittista päätöksentekoa kaikilla hallinnon aloilla. Ajatuksena on, että aineettomiin oikeuksiin, palveluihin ja digitalisaatioon, perustuvasta liiketoiminnasta tulee tehdä Suomen elinkeinoelämän vahva tukijalka. Tämän jos jonkin pitäisi kiinnostaa myös Suomen päättäjiä! /25.8.2015

85/100 No niin, viikonloppu meni ilmiöitä tuumaillessa. Tämän, jos minkä pitäisi olla myös yritysten intohimo! Käteni syyhysivät kaivamaan asiakkaillemme lisää todellista kuluttajatietoa, joka auttaa segmentoinnissa ja viestinnässä eri kohderyhmille. Tämä on ihan mahtava kokonaisuus hyödyntää liiketoimintaan!   Raporttiin liittyvää dataa hyödyntäisin ehdottomasti seuraavasti:

Mitä muutos tarkoittaa yrityksille? - Tulosten kytkentä yrityksen omiin valittuihin kohderyhmiin, esim. brändien käyttäjiin, asiakkaisiin, määriteltyyn muuhun kohderyhmään tai omiin segmentteihin.

Suositukset: Huomioi, tehosta, vahvista - Suositukset siitä, mitkä muutossuunnat ovat yrityksen näkökulmasta tärkeimpiä ja minkälaisia toimenpiteitä ne edellyttävät.

Oma ilmiökäsikirja - Tärkeimmät ilmiöt listattuna ja oman ilmiökäsikirjan luonti.

Ota yhteyttä – mietitään yhdessä miten voimme auttaa sinua menestymään ja tekemään entistäkin  parempaa bisnestä! / 24.8.2015

82/100 Tänään kuulimme loistavan koosteen uunituoreesta TNS Monitorin Suomi 2015 -ilmiöraportista Tiitan ja Tarjan esittämänä. Ilmiöraportti kertoo todelliset käyttäytymisen ajurit, jotka auttavat ymmärtämään muutosta kuluttajissa ja ennakoimaan tulevaa.  Löysin heti tunnetalouteen liittyviä asioita, joita voi hyödyntää yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä. Muutossuunnan ymmärtäminen on ainoa keino luoda tulevaisuuden kasvua.

Tämän päivän New Normal on hyvien diilien metsästystä, ”ämpäritaloutta”! Uusi kuluttajuus nostaa päätään ja paljon keskustelua herättää älykäs nuukuus. Hyvä on good enough tavallisessa kuluttajakäyttäytymisessä - ja siitä pitäisi ottaa todella tehot irti.  Mietin tätä viikonloppuna!

/ 21.8.2015

 

81/100 Ihana aamunavaus joogassa. Meillä käy toimistolla torstai-aamuisin vallan ihana jooga- ja pilatesohjaaja Outi Heikkilä, joka vie harjoituksia eteenpäin kehoa kuunnellen.

Joogassa voi parhaimmillaam löytyä levollinen mieli ja tasapainoinen keho. Sanotaan, että elinvoima kerääntyy sinne, mihin tietoisuus on keskittynyt. Voisiko analogia liiketoimintaan mennä niin, että myös yritysten elinvoima keskittyy sinne, jossa on keskitettyä tietoisuutta? Tarvitsemme faktaa, ennusteita ja näkemystä, jotta yritys on elinvoimainen. Tässäpä arjen filosofiaa heti aamusta :) /20.8.2015

80/100 Tällä viikolla istuin ex tempore yhden iltapäivän 4. kerroksen aulassa keskustellen henkilöstön kanssa avoimesti asioista, joista itse kukin on  meillä ylpeä ja joita he haluaisivat viedä eteenpäin. Ajatuksena, että tule sellaisena kuin olet, kahvikupin kanssa tai ilman. 

Ja tässä yksi kooste iltapäivän annista: Olen ylpeä ammattitaidostamme, asiakkaistamme, luotettavuudesta, kansainvälisyydestä, inhimillisyydestä, upeista ihmisistämme, kaikesta valtavasta datasta ja tiedosta, hyvästä hengestä, osaamisen arvostamisesta, vahvoista tuotteistamme, kohteliaisuudesta, ystävällisyydestä, näkyvyydestämme ja parhaista tutkijoista. Tulevalta toivon avoimuutta, rohkeutta, myyntihenkisyyttä, konseptointia, tuotteistamista, asiakkaiden osallistamista, selkeää visiota, osaamisen nostamisia ja jakamisia, kokeilukulttuuria, systemaattista seurantaa, törmäyttämistä, yhteistyötä yli rajojen, uusien tuulien tuomista,  markkinajohtajuutta ja spiritin luomista!

Kiitos kaikille - ei huono :) / 19.8.2015

79/100 Early morning walk from lovely Shakespeare Hotel to our Vilnius TNS office. In the first picture you find my colleagues - Margo from Estonia, Yvonne from Sweden and Stein from Norway. Handsome and brilliant team indeed! And the second picture is the Cathedral Basilica of St.Stanislaus and its famous Belltower.

Second day was full of heavy updates such us Kantar Media, TNS Strategy, Operations and Financials. We met also Nordic level customer with whom we had productive/fruitful discussion about co-operation, customer needs, TNS services and insight business in general. Again, a lot of good ideas to bring home! I'm so impressed that we really are a customer focused company. I wanna show this in Finland too - together with my great team! / 18.8.2015

78/100 Great to finally see my collegues from  Nordic & Baltics :) We had two days meeting in Vilnius, actually my first time ever to visit there.  Good to hear where we are heading and what are our priorities as a region. Lithuanian MD Gytis kept a good summary about the Lithuanian markets and situation which ended to the following picture. This is based on NeedScope and surely inspired us to colorful conversation :)  Thank you Vilnius Team, what a lovely surprise!

/ 17.8.2015

75/100 Yön yli nukuttuani asiat alkavat loksahdella paikoilleen.  Viimeistelen kotikonttorilla tuotoksiamme ja rakennan esitystä ensi viikon Nordic & Baltics -tapaamiseen kollegoideni kanssa Vilnassa. Mietin pääni puhki eri versioita siitä, mikä voisi olla meidän yhteinen visiomme, unelma, jota kohti kurkotamme? Tähän tarvitsemme ehdottomasti vielä ajattelua ja henkilöstönkin apua. Tätä miettiessäni päätän perjantain mietteeseen:  Varusta itsesi unelmilla, anna viikonlopun rakentaa tikapuut ja ryhdy maanantaina kiipeämään. Lähden hyvillä mielin 14-vuotiaan poikani jääkiekkoturnaukseen, sillä tajusin juuri, että tämä miete voisi kasvattaa siipiä myös hänelle :) / 14.8.2015

74/100 Toinen päivä Krapilla ja paljon on saatu aikaiseksi. Nyt on tärkeää vielä sparrata kokonaisuutta Nordic-tasolla ennen kuin lähdemme viemään ajatuksiamme yhdessä eteenpäin henkilöstön ja asiakkaidemme kanssa. Muutosta tulee olemaan tavassamme toimia, vaikuttaa, innovoida ja innostaa. Uuden rytmin isoja teemoja ovat asiakaskeskeisyys, kansainvälisyys, innostus ja avoin johtajuus!

Lämmin kiitos myös Krapin henkilökunnalle. Upea ruoka, palvelu ja miljöö. Tänne tulee mielellään uudelleenkin!

/ 13.8.2015

73/100 Aurinkoisena päivänä rantauduimme johtoryhmän kanssa strategiapäiville Tuusulan Krapille. Ajatuksena on miettiä yhdessä muutosta ja sen vaatimaa kuperkeikkaa :) Kahden kuukauden ajan minulla on ollut aikaa keskustella, hakea, löytää, haistella ja koota ajatuksia niin henkilöstön, kumppaneiden, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa ja olemme nyt siinä moodissa, että  suuntaviivat ovat valmistumassa. Tiukkaa workshoppausta ja keskustelua siitä, mitä muutos vaatii meiltä ja mitkä ovat ensimmäiset askeleet loikkaan.  Upea päivä ja loistavaa huomata, että johtoryhmästämme löytyy erilaista näkökulmaa asioihin.  Vain näin syntyy hyvää!

Päivän päätteeksi sain painaa pääni tyynyyn Krapin Aino-huoneessa, joka oli rakennettu Sibeliuksen juhlavuoden kunniaksi  Ainolaa ja Ainoa kunnioittaen. Nauhalta soi Sibelius ja nukahdin lukiessani tarinoihin Tuusulanjärven rannalta. Viimeisenä ajatuksena muistan miettineeni taiteilijayhteisön yhteisöllisyyttä, olisiko siitä yhteenkuuluvuuden hengestä myös ammennettavaa meille? / 12.8.2015

72/100 Maanantait voisi aloittaa aina seuraavalla voima-ajatuksella:  Suuret sinfoniat alkavat yhdestä nuotista! / 11.8.2015

71/100 Suunnittelimme porukalla marraskuista asiakastapahtumaamme, jonka läpi ohjelman kulkevana punaisena lankana on kuluttajan muuttuminen – Consumers are shaking the ecosystems. Demografiat eivät välttämättä päde samalla tavalla kuin ennen.  Liian etäiset brändit kuolevat – onko yhteisöllisyys tie menestykseen? Kuluttaja on myös entistä kärsimättömämpi.   Miten yrityksen ja brändin tulee tähän reagoida?

Tulossa siis mielenkiintoinen tapahtuma! Haluatko kutsun? Liity postituslistallemme.

/ 10.8.2015

68/100 Tänään vietin koko päivän Tampereella puhelinhaastattelukeskuksessamme, jossa teemme valvotusti puhelinhaastatteluja  yrityksille, organisaatioille ja kuluttajille. Oli hienoa huomata, kuinka käytössämme olevan puhelinhaastattelujärjestelmä 100:lla haastattelupaikalla pystyy käynnistämään suuret tutkimushankkeet nopeasti ja viemään haastattelut läpi tehokkaasti ja laadukkaasti. Haastattelijan työ ei ole aina helppoa, sillä erilaisiin hankkeisiin tarvitaan myös erilaisilla taustoilla olevia henkilöitä. B2B-tutkimuksessa on omat lainalaisuutensa, jolloin haastattelijalta edellytetään B2B-ymmärrystä.  Kaikki haastattelijamme  koulutetaan puhelinhaastattelutyöhön ja haastattelupäätteen käyttöön.

Keskustelimme paljon siitä, kuinka IT mahdollistaa myös paremman projektiyhteistyön TNS:n sisällä. Skype for Business on käytössämme ja sitä tuleekin hyödyntää jokapäiväisissä tutkimusbriefauksissa, jotta koko tiimillä on hyvä käsitys asiakkaan tarpeista. Samalla varmistamme hyvissä ajoin etukäteen haastattelijoiden resursoinnin, sillä välillä käynnissä tuppaa olemaan päällekkäisiä tutkimusprojekteja asiakkaillemme :) / 7.8.2015

67/100 Liiketoiminnan kannalta on tärkeää, että olemme aktiivisia niiden yhteisöjen ja liittojen kanssa, jotka tuovat lisäarvoa toimintaamme – kuten SMTL, AmCham, IAB...  Kävin läpi järjestöistä ja organisaatioista koostuvaa kumppanilistaamme ja keskustelimme siitä, kenen vastuulla mikin taho on.  Yrityksissä maksetaan liian usein jäsenyyksistä tai kumppanuuksista, mutta yhteistyötä ei ehditä hyödyntämään tehokkaasti. Sovimme vastuut eri tahojen osalta ja jatkossa haluan myös raportointia siitä, mitä yhteistyömme on tuonut. Tavoitteita voi olla monia - toimialan kehittämiseen, viestintään tai myyntiin liittyviä, mutta yhteistyön täytyy olla tavoitteellista.  Ei siis verkottoitumista verkottoitumisen vuoksi vaan kehittyen ja liiketoimintaa eteenpäin vieden! / 6.8.2015

66/100 Pohdin tänään kulttuurimme viemistä entistäkin asiakaskeskeisemmäksi. Asiakaskeskeisen yrityskulttuurin sydän on tuottaa asiakkaalle juuri sellaisia palveluita, jotka antavat selkeää kasvusuunnitelmaa liiketoimintatarpeisiin. TNS:n ajattelutapana on innostunut suhtautuminen asiakkaisiimme ja heidän liiketoimintaansa.  Kasvun tavoittelun lisäksi keskiössä on liiketoiminnan ymmärtäminen. Yrityksellä on tietenkin aina paras ymmärrys itsellään, mutta keskustelujen ja todellisten näkemysten tuottamiseksi  tarvitaan yhä enemmän sparrausta yhdessä.

Aiheen tiimoilta meillä oli iltapäivällä sessio, jossa pohdimme asiakkaan haastetta siitä, miten asiakasymmärrystä lisäävää dataa hyödynnetään organisaatiossa täysipainoisesti. Pohjustimme lähestymistämme asiakkaan todellisen business casen ymmärtämisen näkökulmasta. Loistavaa keskustelua - oli ilo huomata, että kyllä tästä porukasta lähtee :) Kiitos Niina, Sini, Marianne, Kirsi ja muut projektissa mukana olleet! / 5.8.2015

65/100 Tänään koko päivä meni organisaatiotamme miettiessä ja keskusteluissa johtoryhmän jäsenten kanssa. Koen erittäin tärkeänä, että saan kaikilta yksilöllisen näkemyksen asiaan, jotta voimme yhdessä johtaa ja muuttaa kokonaisuutta. Organisaation kokonaisvaltaisella rakenteella on suuri merkitys myös tuloksiin ja ihmisten jaksamiseen.

Jotta pääsemme tuloksiin kaikkien yritysten prosessien ja yksiköiden täytyy työskennellä yhteisen hyvän eteen. Uskon, että viiden elementin täytyy olla synkassa toimivassa organisaatiossa, nämä ovat strategia, rakenne, käytännöt, taidot ja kulttuuri. Muutosta haettaessa kaikkiin näihin täytyy vaikuttaa samanaikaisesti. Ei helppo homma :) Mutta yhdestä suunnasta olen nyt jo varma - WE ARE ONE! / 4.8.2015

64/100 Great summer holiday - but not a single day that I didn’t have thoughts for business :) It's ok when you are enthusiastic for new! Also good time for reflecting learnings from the first 5 weeks.

During summer holiday I read a book by  Michael D. Watkins -“The first 90 days: Proven Strategies for Getting Up to Speed Faster and Smarter”. Watkins offers proven strategies for conquering the challenges of transitions—no matter where you are in your career. Transitions are always critical time for leaders,  because managers face not only more frequent transitions but also steeper expectations once they step into their new jobs.

There is a lot of common sense stuff to CEOs or to those who already have worked as  leaders,  but I found it very helpful in identifying the key issues to consider:  prepare yourself, match strategy to situation, secure early wins, build you team, manage yourself etc. What I found the most relevant for me was the learning of avoiding common traps, but also clear planning tools for figuring out A-item priorities, creating a compelling vision, getting started on improving organizational performance and 'plan-then-implement' change versus collective learning. I can recommend  whether you're starting a new job, being promoted from within, embarking on an overseas assignment, or being tapped as CEO. Here’s the link to the book.

It is great to be back in business! / 3.8.2015

33/100 Lomalle lomps! Kesäinen lounas työkaverien kanssa helteisenä perjantaina ennen lomaa. Harmillisesti blogin flow katkeaa heinäkuun ajaksi, mutta aion viettää aikaa rauhassa perheen ja läheisteni kanssa. Eli elokuun alussa jatketaan. Hyvää kesää kaikille!

/ 3.7.2015

32/100 I had meeting with Seppo Roponen who is  country manager of internet technology company comScore in Finland. comScore measures what people do as they navigate the digital world and turns that information into insights and actions for clients.  We were talking about media and marketing communication markets and co-operation we have here in Finland. Both TNS's and comScore's interest is to find out the best possible services for our clients.

Today I had finally  time to find out WPP's online courses for  new employees. Good stories about our ethics, online behaviour, customer interactions and other aspects of life. These courses are good way of reflecting my own ethics and manners when I meet people in general. / 2.7.2915

31/100 The first of July and  summer is just beginning here in Finland! We are hosting an international meeting - our people are workshopping and developing TNS Planner software Galileo to meet the multimedia planning challenges of the near future.  I have a passion for technologies and how to get the best use of them in building better business and communication. It was great to see our  TNS specialists from Norway, United Kingdom, Denmark, Russia, Belgium, Italy and Baltics… you just name it! We feel so international!:) 

Iltapäivällä Helsingin Sanomien toimittaja haastatteli tutkimusalan nykytilasta ja näkymistä. Ala kehittyy digitaalisempaan ja ketterämpään suuntaan, jolloin hybridiratkaisut tuovat uusia mahdollisuuksia. Big dataa analysoimalla saadaan todellinen iso kuva, mutta se miten ja miksi kuluttaja käyttäytyy tietyllä tavalla selviää kyselytutkimusten avulla. On tärkeää ymmärtää kuluttajien todelliset motiivit.  Miellyttävä kohtaaminen antoi uutta energiaa! / 1.7.2015

30/100 Takana 30 päivää ja asiat alkavat hahmottua. Tänään pohdin yrityskulttuuriamme ja sitä, miten yrityskulttuuria voi muuttaa dynaamisemmaksi asiakkaiden tarpeiden muuttuessa. Tämä on tärkeää, sillä sanotaanhan, että kulttuuri voi syödä strategian aamupalaksi. Asiakaskeskeisen ja tuloksellisen yrityskulttuurin kehittäminen vaatii ymmärrystä kulttuurin näkyvistä ja näkymättömistä osista.

Edgar Scheinin jäävuorimalli on varmasti yksi käytetyimmistä  yrityskulttuurin malleista.  Johdon on tärkeä ymmärtää jäävuoren näkyvät osat, joita ovat mm. organisaation rakenteet ja prosessit. Näkymättömään, vedenalaiseen osaan jäävuoresta kuuluvat yksilöiden arvot ja asenteet, jotka ovat mukana yksilöiden puheissa ja toiminnassa. Näkymätöntä osaa ovat myös organisaation pohjimmaiset perusoletukset, joita ovat mm. opitut tavat. Miten oppia pois vanhoista tavoista, jotta saamme rakennettua dynaamisempaa yrityskulttuuria? Ja samalla säilyttää sellainen hyvä, joka tukee nykypäivää? Uskon, että kulttuuri on yhtä tärkeä kuin strategia ja niitä pitää kehittää käsi kädessä jo siksikin, että yrityskulttuuri vaikuttaa yksilöiden suorituskykyyn ja innostukseen! Lisäksi johtaminen peilaa yrityskulttuuria, joten muutosta tarvitaan myös johtamisessa. Johtajat ja esimiehet luovat aina omalla esimerkillään polkua yrityskulttuurin muutokselle.

/ 30.6.2015

29/100 Tänään oli asiakkuuksien päivä! Aamu alkoi loistavalla tapaamisella Talentumin Pia Strömdahl-Koskisen kanssa asiakkuusajattelusta ja palveluista sparraillen. Pian vahva myyntiosaaminen ja näkemyksellisyys antoivat uskoa suunnista, joita TNS:kin haluaa viedä eteenpäin. Samalla sain kullanarvoista tietoa siitä, mitä Pia toivoo asiakkuudeltaan. Nyt minun tehtäväni on lunastaa odotukset yhdessä tiimin kanssa :)  Tästä intoutuneena agendallani onkin tämän viikon aikana katsoa läpi meidän viime vuosien asiakastyytyväisyyskyselyjen tulokset kommentteineen. Eiköhän sieltäkin löydy trendejä mahdollisille muutoksille!

Iltapäivällä jatkoin keskustelua asiakkaan kutsumana heidän luonaan ja siitä energisoituneena ideat vain kehittyivät :) Ihana huomata, että asiakkaat haluavat yhtä lailla uudistua ja viedä uutta ajattelua eteenpäin heidän organisaatioissaan. Meillä on yhteinen missio!

The day ended with my boss Yvonne - talking about our organization structure and client centric culture. This is really something I would like to strengthen in Finland and try to find the best way of doing it with our customers. 29.6.2015

26/100 It was great to see the joyful AmCham Finland Team today and share ideas about all possibilities we have together. The New North Forum is an excellent initiative for driving Nordic countries as one market and to show which kind of leadership power we have here.  With this and other AmCham's Forums I believe that we will find co-operation both useful and fun :)

/ 26.6.2015

25/100 Tänään pohdin johtamista ja sitä, miten fokus pysyy kasassa ensimmäisten 100 päivän aikana. Oleellista on tehdä itselle suunnitelma siitä, miten nopeutan oppimistani,  mihin asioihin keskityn, mitä sidosryhmiä tapaan ja missä vaiheessa niin, että pääsen toteuttamaan  ensimmäiset teot tiimin kanssa 100 ensimmäisen päivän aikana. Tätä kyllä harmillisesti hidastaa heinäkuun loma, mutta toisaalta se on hyvää aikaa itselleni reflektoida ajatuksia ensimmäisen kuuden viikon jälkeen. Lomalla auttaa sparrailu myös kokeneiden konkareiden kanssa laiturinnokalla :)

Median myyntiryhmän kanssa ideoimme tulevaa syksyä ja uusien konseptien rakentamista yhdessä asiakkaidemme kanssa. Aikataulutimme heti jo pari projektia ja elokuusta eteenpäin käärimme yhdessä hihamme! Hienoa nähdä, että tästä tiimistä löytyy kyllä energiaa!

Rakensin myös alustavaa agendaa ja sisältöä elokuussa pidettävään johtoryhmän strategiapäivään, jossa meidän täytyy yhdessä tehdä jo ensimmäisiä linjauksia tulevasta. / 25.6.2015

24/100 Yrityspresentaatiomme läpikäyntiä ja keskustelua siitä, miten tuomme meidän kansainvälisen tarjoomamme vieläkin vahvemmin esiin. Yritysten kasvuun suunnitellut Growth Toolit ovat vahvuutemme. Näistä pitää  puhua enemmän!

My first Worldwide TNS Leadership call run  by our CEO Richard Ingleton. Great to hear an update on the strategy, hear stories on how we are doing and news on new initiatives. The call included also a Finance update from David Errington.

Iltapäivästä singahdin Eduskunnan Pikkuparlamenttiin, jossa meillä oli TIVIAN, Tieto- ja viestintätekniikan ammattilaisten hallituksen kokous. Keskustelua taloudesta, apurahoista, jäsenyydestä ja markkinoinnista. Tivian yhteisö on loistava foorumi olla mukana kehittämässä omaa osaamista ja verkostoitumista. / 24.6.2015

23/100 Aamu alkoi Merin perehdytyksellä toiminnanohjausjärjestelmäämme Maconomyyn, joka toimii esim. tuntikirjausten, kululaskujen, ostolaskujen hyväksymisen ja myös myynnin seurannan työkaluna. Pääsin heti hyväksymään liudan ostolaskuja ja tein samalla kesäkuun kululaskuni. Kokeilin myös luoda uuden asiakkuuden ja kirjasin sisään prospektin. Helppoa kuin mikä, toimii!

Lounaalla tapasin Suomen arvostetuimman mediavaluutan ostajaa - Media Audit Finlandin (MAF) toimitusjohtajaa Kaija Sinkoa. Todella hyvää keskustelua levikkien tarkastamisesta, lukijamäärien mittaamisesta ja messujen auditointia muuttuvassa mediaympäristössä. Oli hienoa kuulla, että tässä ekosysteemissä löytyy todellisia asiantuntijoita ja tuttujakin, joiden kanssa jatkaa keskusteluja. Vinkki: uutuutta henkivä ravintola Meripaviljonki Säästöpankinrannassa kannattaa käydä kokemassa - hyvä ruoka, kaunis sijainti ja ennen kaikkea loistava seura. Kiitos Kaija ja Ville!

Iltapäivästä sparrailin Retail-puolen asiakasvastaavamme Tero Moijasen kanssa asiakkuuksista ja uusista mahdollisuuksista tuotteistaa meidän tarjoamaamme. Löysimme yhdessä aihion, josta tehdään projekti heti elokuussa. Perästä kuuluu! / 23.6.2015

22/100 Ajatusjohtajuuden luominen asiantuntijuuden, markkinoinnin ja viestinnän keinoin pitäisi olla jokaisen johtajan agendalla. Tänään pääsin sparraamaan aiheesta meidän viestintäryhmäämme kuuluvien Johanna Sjöblomin ja Tarja Revon kanssa. Muuttuvilla markkinoilla jokaisen yrityksen täytyy olla ajan hengessä viemässä eteenpäin sellaista palvelua ja tarinaa, joka on myös asiakkaan agendalla. Voisiko ajatusjohtajuutta luoda yhdessä asiakkaiden kanssa? Miksipä ei, tätä täytyy pohtia enemmän!

Ennen kuin minut vallan aivopestään TNS:n maailmaan, yritän pitää tiukasti kiinni ulkopuolisesta näkökannasta asioihin :) Sain olla koekaniinina tilanteessa, jossa minulle myytiin brändistrategiaan liittyvää tutkimuskokonaisuuttaamme NeedScopen ja Conversion Modelin muodossa. Vastaavia olen itsekin ostanut, mutta en näin hyviä!  Asiakkaan tarpeet ovat aina yksilölliset, mutta toivottavasti pystyin antamaan lisäarvoa markkinointijohtajan hattu päässäni. / 22.6.2015

18/100 Kolme viikkoa takana ja paljon hyviä keskusteluja henkilöstön, asiakkaiden ja kumppaneiden kanssa. Tästä päivästä alkaen alkoivat kuukausittaiset koko henkilökunnan TNS Company Meetingit, joiden jonka tarkoituksena on käydä läpi liiketoimintaa ja tulevaa koko jengin kanssa. Jaoin ensimmäiset huomiot ja kokemukset siitä, mihin suuntaan haluamme  yritystämme viedä. Ihan loistavaa keskustelua ja jälkipuinteja ja sekin oli kiva kuulla, että en ole ihan metsässä! Alla oleva kuva kertoo kaiken, yhdessä tämän teemme!

Tästä on ihana lähteä juhannuksen viettoon, kiitos kaikille upeasta kokemuksesta! Hyvää juhannusta! / 18.6.2015

17/100 Sisäinen tietoisku Antti Ranniston vetämänä. Nykypäivän verkostoituneessa maailmassa online-yhteisöt tarjoavat loistavan tilaisuuden keskustella kuluttajien kanssa brändiisi liittyvistä päivänpolttavista asioista. Yhteisöllisestä osallistamisesta puhutaan kyllä paljon ja haasteena on ollutkin se, kuinka yritys valjastaa oikeasti käyttöönsä netin yhteisöllinen luovuuden… ja millä työkaluilla? Tänään löysin tähän ratkaisun - ThinkTankin. Sytyin heti ja kysynkin, haluatko tietää, kuinka voit ThinkTankilla ohjata innovointiasi ja markkinointistrategioitasi?

Yhteiskunnallinen viestintä ja vaikuttajaviestintä ovat aina oma taiteen lajinsa. Viestintäjohtajana ollessani törmäsin usein siihen, että todellisia asiantuntijoita on vaikea löytää, joko heitä on harvassa tai sitten he ovat olleet hyvin piilossa :) Keskustellessani asiantuntijamme  Sakke Nurmelan kanssa oli hienoa huomata, että meiltä löytyy vahvaa näkemystä yhteiskunnalliseen ja poliittiseen tutkimukseen. / 17.6.2015

16/100 Think Pink oli tämän päivän teema. Loistava nimi laatujärjestelmällemme, joka varmistaa, että palvelemme asiakkaitamme alan laatustandardien mukaisesti. Ei se, että meillä on standardit ja sertifikaatit kohdallaan, vaan pikemminkin se, että tämä on meille arjen normaalia tekemistä.

Kansainvälisyys huokuu ihmisten osaamisesta ja tekemisestä. Joni Vallenius avasi loistokkaasti tuotannon kansainvälisiä prosessejamme Intian kanssa ja puhuimme paljon saumattomasta asiakaskokemuksesta. Meidän täytyy jatkossa tehdä vieläkin enemmän sellaisia tutkimuksia, joista asiakkaalle ja vastaajalle syntyy hyvä asiakaskokemus. Tässä myös laiteriippumaton suunnittelu on avainasemassa.

Pääsimme tiiminä sparraamaan myös ASML:n Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtajan Jari Perkon kanssa asiakkuusmarkkinoinnin nykytilannetta ja tulevaisuuden näkymiä. Hyvää ja ajatuksia herättävää keskustelua, kiitos Jari! / 16.6.2015

15/100 Pääsin kurkistamaan pintaa syvemmälle heti aamusta, kun Asko Hyytiäinen tuotannosta näytti projektinhallintatyökalun, jota tuotanto, tutkijat ja projektipäälliköt käyttävät. Näin varmistamme, että asiakkaidemme projektit etenevät hallitusti ja aikataulussa ja samalla työkalu on seurantaväline projektien etenemiselle. Sovimme, että heti kun tulee seuraava sopiva projekti, syötän projektin tutkimussuunnitelmineen työkaluun yhdessä tutkijan ja tuotannon kanssa. Olen rehellisesti sitä mieltä, että vain näin opin meidän prosessimme. Ja kun ensin ymmärtää, niin voi jatkossa kehittyä entistä paremmaksi!

Hyvää keskustelua Customer Strategies -yksikön vetäjän Sirkka Parosen kanssa siitä, miten saavuttaa kilpailuetua asiakaspalvelun laadun ja myyntiosaamisen havainnoinnilla ja mittaroinnilla. Asiakaskokemuksen kannalta on kriittistä tunnistaa kaikki kosketuspisteet. Houkutteleva ja yhtenäinen palveluketju on avain onnistumiseen. Mystery shopping on oiva tapa tarjota objektiivista ja kattavaa näkökulmaa palveluprosessin toteutumiseen. Miten me itse mysteryshoppaamme? Tätä täytyy tutkia :) / 15.6.2015

12/100 Yksi toimitusjohtajan tehtävistä on katsoa yrityksen liiketoimintaa draivaavia eri ryhmiä niiden kokoonpanon, roolin ja tavoitteiden osalta. Tänään oli vuorossa keskustelua yksikönvetäjien Leadership-tiimin kanssa ja kuulin heidän näkemyksiään TNS:n toiminnasta ja tahtotilasta. Yrityksellä täytyy olla tehokkaat tiimit viemässä asioita eteenpäin!

Today I had the first Nordic & Baltic catch up call lead by our regional CEO,  Yvonne Pernodd.  This call’s idea is to drive business and common development areas together in the Nordic region including Sweden, Denmark, Norway, Finland, Estonia, Lithuania, and Latvia. Great to hear my colleagues' thoughts about the region.

Tänään kävin KMT:n, Kansallisen Mediatutkimuksen vetäjän Ville Rekulan kanssa läpi suurta ja syväluotaavaa tietomäärää, joka meillä on kuluttajien käyttäytymisestä. Consumer Insight eli syvällinen kuluttajaymmärrys  korostuu bisneksessä, sillä kohderyhmät täytyy tuntea pintaa syvemmältä.  Syvätiedon lisäksi  on yhä välttämättömämpää ymmärtää myös kokonaiskuva koko kuluttajakentästä. Muutossuunnan ymmärtäminen on ainoa keino ennakoida tulevaa kehitystä - taata oma kilpailuetu.

Täytyy sanoa, että koin valaistuksen siinä, kuinka TNS Atlas-, TNS PäättäjäAtlas-, sekä TNS Monitor -tutkimuksistamme on oikeasti hyötyä yritysten asiakasymmärryksen hyödyntämisessä. Nämähän ovat valtavia aarreaittoja ja näitä voi yhdistää myös yritysten omiin  asiakasdatoihin ja erillistutkimuksiin. Kysymys kuuluu, tietääkö suomalainen liikkeenjohto näistä tarpeeksi! / 12.6.2015

11/100 Yritysten arvoista keskusteltaessa opin tänään, että TNS:llä ei ole arvoja. Sen sijaan meillä on vahva tahtotila. Our beliefs are: Be collaborative, Be expert, Be confident , Be the future. Mikä mahtava ajatteluero. Sen sijaan että toitottaisimme arvojamme, uskomme siihen mitä me kaikki voimme olla ja mihin voimme kasvaa yhdessä sekä täällä meillä että yhdessä asiakkaiden kanssa. Tässä hyvä vinkki yritysten arvokeskusteluun.

Tähän liittyen hyviä keskusteluja meidän asiakkuusajattelusta ja asiakaslähtöisestä lähestymisestämme Heidi Nivan, Panu Ihamuotilan ja Virpi Öströmin kanssa. Yhdessä olemme enemmän! / 11.6.2015

10/100 Keskustelin Ad Intelligence -tiimivetäjä Marja Honkaniemen kanssa mediapanoksista, mainonnan esitestauksesta ja kampanjamittaamisesta. Mihin on unohtunut mainonnan esitestaus? Markkinointijohtajana ollessani testasimme yhdessä mainos- tai mediatoimiston kanssa aina kaikki isommat lähdöt. Investointi kannatti, sillä testaamalla saimme yhdessä poikkeuksetta parhaat tulokset aikaiseksi ja kustannuksia säästyi. Yhteiset mittarit helpottivat myös raportointia johdolle.

Olen hyvin asiakaskeskeinen ja tahdon heti alusta lähtien nähdä asiakkaitamme niin paljon kuin mahdollista. Lounaalla sparrailinkin asiakkaan kanssa siitä, miten voisimme lähestyä ja palvella asiakkaitamme vieläkin kokonaisvaltaisemmin. Yhdessä syntyi kaksi loistavaa ideaa, johon sain vahvistusta heti tiimiltämme ja kuulin, että yksi yksiköistämme oli toista ideaa jo tehnytkin. Nämä täytyy konseptoida, kuulette myöhemmin lisää. Vain asiakkaitamme kuuntelemalla syntyy myös uutta!

Päivän päätteeksi sparrailua Digi-yksikön vetäjän Niina Sauvolaisen kanssa niistä valinnoista, joilla viemme somen ja mobiilin uusia palvelujamme ja kehityskohteita eteenpäin. Paljon tehtävää, priorisointia täytyy tehdä, mutta mahtavia juttuja tulossa! / 10.6.2015

9/100 Seitsemäntenä päivänä jo heti Q2 Revenue Forecast -call, jossa raportointi suoraan Lontooseen lukujen ja liiketoiminnan osalta. Kansainvälinen raportointiprosessi vaikuttaa hyvinkin tutulta verrattuna Microsoftin Rhythm Of Business Calleihin, joten tähän uskon pääseväni nopeasti kiinni. Toki ensin täytyy ymmärtää tärkeimmät KPI:t ja TNS:n pipeline-ajattelu asiakassektoreineen ja tarjoamineen. Näihin perehdyn koko ajan enemmän ja enemmän.

Joryn kanssa kävimme tänään läpi Pulse-kyselyä, joka kertoo kuinka hyvin olemme vieneet läpi TNS:n strategiaa Suomessa. Henkilöstömme mukaan olemme viestineet kyllä ja ymmärräystä on, mutta uskon, että tätä tarvitsee ehdottomasti viestinnässä toistaa. Olemme kansainvälinen yritys ja meillä on hyvä strategia. Hyvät asiat kannattaa aina kansainvälisessä organisaatiossa rollauttaa hyvin paikalliselle tasolle.

Lisää ymmärrystä sain myös meidän tuotantoprosessistamme Asko Hyytiäiseltä. Pääsen paremmin sisään tuotannon äärimmäisen tärkeisiin toimintoihin, esim. scriptaukseen, lomakesuunnitteluun, graafeihin. Tutkimusprosessin läpiviennissä tarvitaan hyvää keskinäistä yhteistyötä läpi talon! / 9.6.2015

8/100 Toinen viikko alkoi ihanalla auringonpaisteella, kuten mielentilanikin. Tältä näyttää näkymä työpisteestäni Lehtisaareen päin :)

Viisastuin jälleen lisää keskustellessani Anne Kallisen kanssa, joka vetää meillä Suomen Gallup Elintarviketieto Oy:tä. Tiesin entuudestaan, että ETT tarjoaa markkinatietoa ja -tutkimusta koko elintarvikeketjulle sekä maa- ja metsätalouteen kytkeytyville yrityksille ja organisaatioille. Mutta sitä en todellakaan tiennyt, että meillä on yhteydet 5000 maatilayrittäjään DataLaarin myötä. Mikä mahtava nimi kyselylle, pistää hymyilyttämään :)

Pääsin sparraamaan myös ison tarjouksen tekemisessä asiakkaallemme. Miten perustella juuri se lisäarvo, jota tarjoamme? Tämä on jokaisen päättäjän pöydällä omissa asiakasneuvotteluissa. Tässä tapauksessa kolme vahvaa näkökulmaa; ylivoimainen ammattitaitomme Retail-busineksessa, kattavimmat resurssit läpi Suomen ja luotettava, kansainvälinen koneisto & maine. Ja ei kun asiakkaalle!

Päivän päätteeksi tämä kaunis video pysäytti minut.

Keitä me todella olemme ja mikä tekee meistä meidät? Tätä auttoi ymmärtämään kvalitatiivista tutkimusta vetävä Annika Fock. Kvalia olen tehnyt entisessä elämässänikin, sillä johtajana ymmärrän, kuinka asiakasymmärrys täytyy liittää osaksi yrityksen liiketoiminnan kasvattamista. Mutta asiakkaan todellinen ymmärtäminen vaatii melkein poikkeuksetta syventävää, motiivipohjaista keskustelua. Näin aion toimia myös TNS:llä omien asiakkaideni kanssa - ihmiseltä ihmiselle. / 8.6.2015

5/100 Keskustelut joryn kanssa jatkuvat, tänään talousjohtaja Magnus Segercrantz. Opin, että TNS-kokonaisuuteen Suomessa kuuluvat TNS Gallup Oy, TNS Suomi Oy, Suomen Gallup Elintarviketieto Oy ja Finnpanel Oy. Kävimme läpi myös hallituspaikat ja allekirjoitusoikeudet. Tuotantojohtaja Markku Luodekari kävi läpi koko tuotantoprosessin ja keskustelimme heti siitä, miten voisimme tehostaa prosessia niin asiakkaiden kuin yhtiönkin näkökulmasta. Yhteistyöllä on suuri merkitys kaikessa, joten tätäkin työtä voisi miettiä enemmän niin sisäisesti kuin asiakkaidenkin kanssa.

Tapasin myös henkilöstön edustajistoa vetävän Tarja Pentilän. Hyvää keskustelua siitä, mitä voisimme tehdä yhdessä ja miten voisimme vaikuttaa yrityksen ilmapiiriin vieläkin enemmän. Odotusta on ilmassa! / 5.6.2015

4/100 Yhteistyökumppanimme Lumi sparraa meitä mobiilitiedonkeruun uusista tuulista. Tämä on selkeästi jotakin, joka on myös meidän agendallamme vahvasti. Pilotoimaan vain asiakkaiden kanssa!

My new boss Yvonne comes from Sweden to see me and Management Team. Good discussion about current situation and how to run business during summer holidays. I'll go to Stockholm for briefing before Midsummer. / 4.6.2015

3/100 Aamusta Dinglen koulutukseen sosiaalisen median hyödyntämisestä omassa työssäni. Ja tässähän sitä opettelen :) Hyviä vinkkejä ja innostuksen luomista tiimin kanssa, tätä tahtoo tehdä enemmänkin.

Next catch-up with Anusheel Shrivastava. He has been leading our Retail and Shopper Services for 1,5 years now but leaving back to London :( Good business review and insight about the company, people and future insight. Thank you Anu, I really appreciate that!

1:1-keskustelu henkilöstöjohtaja Eila Onniselän kanssa ja päivän päätteeksi joryn kanssa lukujen läpikäyntiä. Pääsen ensimmäistä kertaa kurkistamaan prosessiin ja raportointipohjiin. Herättelen kysymyksillä myynnin johtamista ja seuraamista, kuinka teemme tätä yhdessä vieläkin paremmin :) / 3.6.2015

2/100 Yes, jo toisena päivänä pääsen tapaamaan heti aamusta asiakkaita! Media-asiakkaamme  kertovat vuorollaan näkemyksensä digitaalisuuden tuomasta muutoksesta heidän toimintaansa ja kuinka TNS voisi tukea heitä. Hyvää ja intensiivistä keskustelua, vain yhdessä onnistumme!

Aloitin saman tien 1:1-keskustelut, jotta pääsen pikaisesti bisnekseen sisään. Eilen juttelimme jo Consumer-liiketoiminnasta vastaavan Päivi Kauppisen kanssa ja tänään heti Media-liiketoiminnasta vastaavan Kirsi Masten kanssa. Koko jory tällä viikolla ja Leadership-tiimi ennen juhannusta. Näin saan pikaisesti haltuuni ison kuvan liiketoiminnasta, sen kehittämisestä ja henkilökohtaisista toiveista ja ajatuksista. / 2.6.2015

1/100 Ensimmäinen työpäiväni maanantai 1.6.2015 TNS Gallupin toimitusjohtajana! Ajelen jälleen Tuusulasta Kehä I:n ruuhkia Keilaniemeen Miestentielle, mutta tutulta tuntuu! Ajoinhan samaa reittiä Microsoftille monta vuotta. Jännittääkö? Kyllä! Hyppy johonkin aivan uuteen neljän vuoden SEK-uran jälkeen on jälleen huikea mahdollisuus. Takaisin kansainväliseen ympäristöön raportointeineen ja lontoonkieliseen yhteisöön. I love it!

Mikä vastaanotto! Iloisia tervehdyksiä, kättenpuristuksia, halauksia…  minua voi ja saa halata, sen olen oppinut jo kotona pienestä pitäen. :) Minulla ei ole koskaan ollut niin valmiina kaikki, kun saavuin toimistolle -  läppäri käynnissä, puhelin ja iPad pöydälläni, käyntikortit, kynät, vihot….. kiitos Pivin, Tarjan ja IT:n, olette mahtavia!

Tsekki, että kaikki toimii ja sitten heti kerroksiin, ihmisten pariin. Media Busineksen siipi  - KMT:n, Atlaksen ym. asiantuntijat, taloushallinto,  tuotanto, joka pitää toteutuksen käynnissä, Consumer-liiketoiminta, ICT, ComScoren poppoo. Asiakastilat, joissa kohtaamisia ja naurua! Ihania kohtaamisia modernissa upeassa toimistossa. Ja tuttuja!

Kategoria: 
Blogi