Myyntikanavat

Olet täällä

Tuoteryhmä kasvuun ostokäyttäytymistä ymmärtämällä

Olemme tutkineet ostokäyttäytymistä jo yli 30 vuoden ajan. Haluamme olla apuna, jotta yhä useampi kuluttaja päätyy merkkiisi ja olla tukena koko tuoteryhmäsi myynnin kasvattamisessa. 

Tutkimustemme mukaan tyytyväinen ostaja ostaa enemmän! Ostosten teon helppous puolestaan kasvattaa rahankäyttöä. Kun myymälästä tai hyllystä on helppo ostaa, suoriutuu ostaja tehtävästään nopeammin ja tyytyväisenä.

Tiedätkö, millainen ostajan ostopolku on juuri sinun tuoteryhmässäsi, mitä kussakin ostopolun vaiheessa tapahtuu ja miten voit parhaiten vaikuttaa ostajaan? Me selvitämme sen ostokäyttäytymistutkimuksilla.

Käytettävissäsi on TNS:n Retail & Shopper -tutkimusmenetelmien koko kirjo kvalitatiivisista menetelmistä, mobiilietnografiasta ja silmäkameratutkimuksista havainnointiin ja haastatteluihin. Yhdessä Kantar Retailin kanssa olemme maailman johtava yritys shopper insight -tiedon tuottamisessa sekä vähittäiskaupan konsultoinnissa.

 

Ostajaan vaikuttaminen ostopolulla

Kuinka saada satunnaiset shoppaajat säännöllisiksi ostajiksi? Autamme sinua selvittämään milloin, missä ja miten vaikutat ostajan ostoprosessiin. Kartoitamme koko ostopolun aina tarpeesta kulutukseen asti ja tunnistamme touchpointit, jotka ajavat ostopäätökseen, niin kaupassa kuin sen ulkopuolellakin. 

 

Suunnittelu, aktivointi & testaus

Mikä on ostoskäynnin tarkoitus? Entä millaisessa tilanteessa tuote aiotaan käyttää? Ostomissio ja käyttötilanne ovat avainasemassa ymmärtääksesi milloin ja miksi tuoteryhmääsi kustakin kanavasta ostetaan. Autamme sinua muodostamaan optimaalisen kanavastrategian, jotta osaat sijoittaa ”oikeat tuotteet” ”oikeaan paikkaan”.

Tuotetta koskevia kontaktipisteitä on lukuisia – sekä kaupan sisällä että ulkopuolella, mutta missä ostopolun vaiheissa ostajaan voidaan parhaiten vaikuttaa? Kun selvitämme, miten eri kontaktipisteet vaikuttavat kuluttajan ostopäätökseen, pystyt kohdentamaan ”oikeat toimenpiteet” ”oikeaan hetkeen”.

Ostajiin voidaan vaikuttaa tehokkaammalla hylly-layoutilla, mutta millainen hyllyrakenne helpottaa ostamista ja mitkä myymäläviestit ovat tehokkaimpia? Autamme sinua ymmärtämään paremmin suunnitelmallisten ostajien sekä toisaalta merkkipäätöksen suhteen avointen ostajien tarpeita. Tuoteryhmän käytön triggereitä ja oston esteitä ymmärtämällä puolestaan voit saada nykyistä useamman poikkeamaan ostamaan tuoteryhmääsi.

Mikä on pakkauksen, hylly-layoutin tai myymälämarkkinoinnin muutoksen vaikutus ostokäyttäytymiseen? Voimme toteuttaa testejä joko aidossa myymäläympäristössä tai virtuaalisesti.