Olipa kyseessä mikä tiedonkeräysväline hyvänsä, tärkeintä on luotettava ja tuoreeseen tietoon perustuva otanta ja edustavuuden arviointi sekä tarkoituksenmukainen kysymysten laadinta. Panostamme tutkimuksen toteutuksessa luotettavien ja kiistattomien toimintamallien käyttöön.
Gallup Forum on nopea nettipohjainen tiedonkeräysmenetelmä niin suuriin kuin pienempiinkin markkinatutkimustarpeisiin. Internetpaneelin vastaajakanta perustuu väestöä edustavaan rakenteeseen ja huolelliseen ylläpitoon edustaen luotettavasti koko Suomen aktiivi-ikäistä väestöä. Kannassa on noin 50.000 taloutta, joista poimitaan kuhunkin tutkimukseen kohderyhmää parhaiten edustava otos. Tarkka paneelinhallinta varmistaa, että samat vastaajat eivät vastaa samaa aihetta koskeviin kysymyksiin liian usein, eikä vastaajakannassa ole passiiveja talouksia. Kaikista vastaajista on valmiina laaja joukko taustatietoja, joita voidaan käyttää tutkimuskysymysten analysoinnissa.
Sosiodemografisten taustakysymysten lisäksi vastaajat ovat vastanneet mm. RISC-asennekysymyksiin ja laajaan mediakulutusta mittaavaan kysymyssarjaan.
Gallup Forum -tutkimuspaneeli:
- aktiiviväestöä luotettavasti edustavat otokset
- joustava kohderyhmien valinta
- vastaajat rekrytoitu hallitusti väestöä edustavien tutkimusvälineiden avulla
- korkeat vastausprosentit (noin 60 %)
- ei ostettuja sähköpostiosoitteistoja
- ei itserekrytoitumista
- tarvittaessa seurantatutkimukset samassa vastaajajoukossa myöhemmin
Gallup Kanava on kaikenikäistä väestöä edustava osa Gallup Forum -vastaajakantaa. Viikoittainen vastaajamäärä on noin 1000.
- Kanava-kierrokset viikoittain, kysymysten jättöpäivä tiistai ja päätulokset valmiina seuraavalla viikolla
- vastausprosentti hyvin korkea, keskimäärin 80 %
- eri kohderyhmien tavoittaminen helppoa: voit valita esimerkiksi talouden lapset, tietyn pankin asiakkaat, erilaiset mediakulutusryhmät jne.
- valmis, laaja taustatieto talouksista käytössäsi
Esomarin 26 kysymystä internetpaneelien laadusta - tutustu >