Myyntikanavat

Olet täällä

Tuoteryhmä kasvuun ostokäyttäytymistä ymmärtämällä

Tutkimustemme mukaan tyytyväinen ostaja ostaa enemmän! Ostosten teon helppous kasvattaa rahankäyttöä, ja kun myymälästä tai verkosta on helppo ostaa, suoriutuu ostaja tehtävästään nopeammin ja tyytyväisenä.

Olemme tutkineet ostokäyttäytymistä yli 30 vuoden ajan. Tuotamme shopper insight -tietoa niin kivijalka- kuin verkkokaupastakin ja konsultoimme vähittäiskauppaa. Olemme apunasi, jotta yhä useampi kuluttaja päätyy merkkiisi, ja tukena koko tuoteryhmäsi myynnin kasvattamisessa. Käytettävissäsi on Retail & Shopper -tutkimusmenetelmiemme koko kirjo kvalitatiivisista menetelmistä, mobiilietnografiasta ja silmäkameratutkimuksista havainnointiin ja haastatteluihin.

 

Suunnittelu, aktivointi & testaus

Mikä on ostoskäynnin tarkoitus? Entä millaisessa tilanteessa tuote aiotaan käyttää? Ostomissio ja käyttötilanne ovat avainasemassa karttoittaaksesi milloin ja miksi tuoteryhmääsi kustakin kanavasta ostetaan. Muodostamalla optimaalisen kanavastrategian, sijoitat ”oikeat tuotteet” ”oikeaan paikkaan”.

Ostajiin voidaan vaikuttaa tehokkaammalla hylly-layoutilla, mutta millainen hyllyrakenne helpottaa ostamista ja mitkä myymäläviestit ovat tehokkaimpia? Haluatko ymmärtää paremmin suunnitelmallisten ostajien sekä toisaalta merkkipäätöksen suhteen avointen ostajien tarpeita? Tunnistamalla tuoteryhmän käytön triggerit ja oston esteet voit saada nykyistä useamman ostamaan tuoteryhmääsi.

Mikä on pakkauksen, hylly-layoutin tai myymälämarkkinoinnin muutoksen vaikutus ostokäyttäytymiseen? Voimme toteuttaa testejä joko aidossa myymäläympäristössä tai virtuaalisesti.

 

Ostajaan vaikuttaminen ostopolulla

Kuluttaja kohtaa nykyään brändin monin eri tavoin ja jokainen kokemus voi muuttaa mielikuvaa ja käyttäytymistä brändiä kohtaan. Kontaktipisteitä tuotteeseen on lukuisia, mutta missä ostopolun vaiheissa ostajaan voidaan parhaiten vaikuttaa? Millä on eniten vaikutusta brändiisi? 

Selvitämme milloin, missä ja miten vaikutat ostoprosessiin. Kartoitamme koko ostopolun aina tarpeesta kulutukseen asti ja tunnistamme touchpointit, jotka ajavat ostopäätökseen - niin kaupassa kuin sen ulkopuolellakin. Holistisella näkemyksellä kaikista brändin kosketuspisteistä ja tehokkaimmat touchpointit löytämällä teet brändiviestinnästäsi vaikuttavampaa, priorisoit markkinointi-investointeja ja optimoit markkinointi-investoinnin tuottavuuden.