Kantar ja Profinder yhteistyökumppaneina - uusi tapa tehostaa kohdentamista

Kuluttajien tavoittamisessa on nyt mahdollista hyödyntää tutkittua tietoa yhä monikanavaisemmin. Kantarin ja Profinderin uusi innovatiivinen ratkaisu liittää yhteen tutkimusosaamisen ja kohderyhmäpoiminnat kokonaan uudella tavalla.

Kantarin tutkimus- ja Profinderin kohderyhmäosaaminen yhdistetään uudeksi palveluksi, jossa myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset pystyvät luomaan tarkempia kohderyhmiä. Palvelu vähentää mutun ja arvailun osuutta kohderyhmän rajaamisessa – ja tuo säästöjä. Uusi menetelmä hyödyttää myös yksittäistä kuluttajaa, jota tavoitellaan jatkossa entistä varmemmin häntä itseään kiinnostavalla sisällöllä ja mainonnalla.

”Kuluttajat toivovat yksilöllisesti kohdennettua ja relevanttia mainontaa ja markkinoijat puolestaan tarkkaa ja kustannustehokasta kohdentamista – Kantarin ja Profinderin yhteistyö vastaa näihin molempiin tarpeisiin.” toteaa Tarja Pentilä, Kantarin Director Mind & Insight.

Palvelu perustuu Kantar Mind -tietopankkiin ja sen Kantar Audiences -kohderyhmiin, jotka mallinnetaan Profinderin kuluttajakontakteja tuottavaan tietojärjestelmään. Kohderyhmät ovat olleet aiemminkin hyödynnettävissä digitaaliseen kohdentamiseen, mutta nyt myös Profinderin BtoC-kohdentamispalvelut voidaan tuottaa suoraan halutuille alueille ja valituille Kantarin kohderyhmille suorapostituksiin ja telemarkkinointiin.

Kohderyhmät rakennetaan Kantarin kuluttajatietopankin avulla kattamaan kuluttajan elämää asenteista kulutuskäyttäytymiseen, elämäntyyliin, tuotteiden käyttöön ja ostoaikeisiin. Kymmenien kiinnostuksenkohteiden joukosta löytyvät yhtä hyvin käytetyt autot, kauramaito, jäätelö, retkeily, risteilyt kuin kylpylälomailukin. Profinderin kuluttajatiedon palvelussa on poimittavissa liki kolme ja puoli miljoonaa aikuisikäistä henkilöä osoitteineen ja puhelinnumeroineen. Kohdennuksen avulla kuluttajakohderyhmiä voidaan nyt muodostaa perinteisten demografisten rajausten lisäksi laadullisella tiedolla: missä Suomessa asuvat juuri tiettyä elämäntapaa tai hankinta-aietta edustavat aikuiset.

”Olemme ylpeitä näin tarkasta kohdentamisesta, joka tuottaa kuluttajille entistä osuvampaa viestintää ja on tuotettu GDPR-turvallisesti tutkimusdatan mallinnusten avulla”, summaa tuotteistamisjohtaja Mikko Hormio Profinderista.

 

Lisätietoja antavat

Director Mind & Insight Tarja Pentilä, Kantar TNS, 040 5163799, etunimi.sukunimi@kantar.com

Tuotteistamisjohtaja Mikko Hormio Profinder, 050 5550432, etunimi.sukunimi@profinder.fi

Profinderin B2C-kohderyhmäpalvelu https://b2c.profinder.fi

Kantar Mind https://www.kantar.fi/mita-teemme/kuluttajaymmarrys

Kantar kuuluu maailman johtaviin dataa, näkemystä ja konsultointia tarjoaviin yrityksiin tuottaen asiakkailleen tutkittuun tietoon perustuvaa näkemystä ja käytännön suosituksia. Kantarin Mind-tietopankki tarkastelee kuluttajia kokonaisvaltaisesti aina asiakkuudesta kuluttajaan ja kuluttajasta ihmiseen. Sen avulla voidaan muodostaa tietoon perustuvia näkemyksiä ja toimintasuunnitelmia yrityksen kasvun tueksi. Kantar Audiences-kohderyhmät ovat valmiita asenteisiin, elämätyyliin, kulutuskäyttäytymiseen ja ostoaikeisiin perustuvia kohderyhmiä helppoon kohdentamiseen.

Profinder on suomalainen tietopalveluyritys, joka tuottaa, kokoaa ja analysoi dataa. Asiakkaina ovat yritykset, järjestöt ja julkinen sektori, joita Profinder auttaa hyödyntämään oikeita kontakteja ja analysoidusta datasta nousevaa ymmärrystä.

Profinderin B2C-kohderyhmäpalvelu sisältää miljoonien suomalaisten osoitteet ja puhelinnumerot myynnin ja markkinoinnin tarpeisiin. Kohderyhmäpalvelu toimii verkon yli itsepalveluna.

Kategoria: 
Lehdistötiedote