Tunnetuimpien kanta-asiakasohjelmien kärki ennallaan – Hesburger Club ja Club Clas vuoden nousijoita

S-Etukortti, K-Plussa, PINS, Veikkauksen kanta-asiakasohjelma ja FinnairPlus ovat säilyttäneet asemansa Suomen tunnetuimpina ohjelmina Kantar TNS:n uusimman Kanta-asiakasohjelmat-tutkimuksen mukaan. IKEA Familyn, VR:n Veturin ja OP Bonuksen ohella ne ovat myös jäsenmäärältään suurimpia.

Vuoden kovimmat nousijat sekä tunnettuudessa että jäsenmäärässä ovat Hesburger Bonusklubi ja Clas Ohlsonin Club Clas. Molempien tunnettuus ja jäsenmäärä ovat kasvaneet reippaasti.  ”Panostukset ohjelmiin ja mobiilisovelluksiin ovat tuottaneet tulosta. Hesburger Bonusklubin jäsenet kokevat ohjelman sekä eri kanta-asiakastasot palkitseviksi. Club Clasin etuna ovat kiinnostavat kanta-asiakastarjoukset ja myös kanta-asiakasviestintä on ollut onnistunutta”, arvioi Kantar TNS:n Insight Director Maritta Palvas.

Clas Ohlsonin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Marika Jirout on tyytyväinen kehitykseen: ”Olemme erittäin iloisia, että Clas Ohlsonin reilut kaksi vuotta sitten lanseeraama kanta-asiakasohjelma Club Clas on huomattu ja otettu myönteisesti vastaan. Tavoitteenamme on tarjota kanta-asiakkaillemme ajankohtaisia sesonkituotteita parhaaseen hintaan sekä inspiroivaa ja idearikasta sisältöä kaikessa kommunikaatiossa sekä muita eksklusiivisia etuja, kuten tapahtumia ja ostopäiviä. Myös mobiilisovellus on otettu myönteisesti vastaan - kanta-asiakaskortin voi tallentaa, eikä korttia tarvitse kuljettaa lompakossa.”

Kanta-asiakaskortti löytyy todennäköisimmin 35–54-vuotiaiden naisten, korkeasti koulutettujen ja hyvätuloisten kukkarosta. Suomalainen kuluttaja on keskimäärin kahdeksan eri kanta-asiakasohjelman jäsen. Kanta-asiakastarjoukset ja edut saavat yleisellä tasolla kiitosta, mutta elämyksellisyyttä, eksklusiivisuutta ja henkilökohtaisten tarpeiden huomioimista kaivataan lisää.

Tulokset perustuvat Kantar TNS Oy:n toteuttamaan Kanta-asiakasohjelmat 2017-tutkimukseen, jossa oli mukana 57 kanta-asiakasohjelmaa. Tutkimuksessa haastateltiin noin 3100 18–75-vuotiasta suomalaista.

 

Lisätietoja:

Maritta Palvas, 040 849 8065, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

 

Kategoria: 
Lehdistötiedote