Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

23.6.2021

Toukokuussa mainonnan määrä kasvoi +56,1 % vuoden 2020 toukokuuhun verrattuna. Viime vuoden huhtikuussa alkanut koronan aiheuttama jyrkkä romahdus mediamainonnassa selittää vielä osaltaan korkeaa kasvuprosenttia myös tämän vuoden toukokuun luvuissa. 

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, telepalvelujen, moottoriajoneuvojen sekä finanssialan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi toukokuussa +69,4 % vuoden takaiseen nähden. 

Merkkimainonta kasvoi +61,6 %, vähittäiskaupan mainonta +48,9 % ja luokiteltu ilmoittelu +42,8 % vuoden 2020 toukokuuhun verrattuna. 

Lataa veloitukseton kuukausitiedote tästä

 

Tiedot perustuvat Kantar Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.