Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

19.12.2019

Marraskuussa mainonnan määrä laski -6,3 % vuoden 2018 marraskuuhun verrattuna

Mediamainontaansa lisäsivät marraskuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöiden sekä moottoriajoneuvojen mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski marraskuussa -2,1 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta laski -1,2 %, merkkimainonta -8,6 % ja luokiteltu ilmoittelu -4,8 % vuoden 2018 marraskuuhun verrattuna. 

 MarraskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-7,1-8,2
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-6,4-3,0
Painetut aikakauslehdet-17,0-6,3
Televisio-11,8-4,4
Radiomainonta-3,3+5,8
Ulkomainonta+6,5+21,0
Elokuvamainonta-21,6+15,9
Verkkomediamainonta+/-0+4,9
Mediamainonta yhteensä-6,3

-0,6

TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut-25,1+8,1
Finanssiala-32,8-7,8
Elintarvikkeet-20,8-4,7
Kosmetiikka-0,1+11,2
Avoimet työpaikat-2,1-9,6

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.