Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

18.9.2019

Elokuussa mainonnan määrä laski -2,0 % vuoden 2018 elokuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät elokuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöiden, kosmetiikan, telepalveluiden sekä lääkkeiden mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski elokuussa -9,2 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta laski -3,9 %, merkkimainonta -1,5 % ja luokiteltu ilmoittelu -1,1 % vuoden 2018 elokuuhun verrattuna. 

 ElokuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-10,0-6,8
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-11,1-1,1
Painetut aikakauslehdet-11,0-4,0
Televisio-8,2-2,8
Radiomainonta+3,3+7,6
Ulkomainonta+37,6+26,8
Elokuvamainonta-19,9+29,6
Verkkomediamainonta+6,4+6,0
Mediamainonta yhteensä-2,0+1,2
TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut+19,6+16,4
Finanssiala-6,5-0,4
Elintarvikkeet-1,4-2,5
Kosmetiikka+25,9+14,3
Avoimet työpaikat-9,2-7,3

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.