Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

20.9.2018

Elokuussa mainonta kasvoi 0,4 % vuoden 2017 elokuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät elokuussa erityisesti elintarvikealan, finanssialan, moottoriajoneuvojen ja lääkkeiden mainostajat. Työpaikkailmoittelu kasvoi    6,6 %.

Merkkimainonta kasvoi 3,5 % vuoden 2017 elokuuhun verrattuna. Luokiteltu ilmoittelu väheni -1,1 % ja vähittäiskauppa -5,9 %.

 ElokuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-4,9-11,2
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-7,4-9,4
Painetut aikakauslehdet9,0-6,6
Televisio-2,21,2
Radiomainonta2,94,6
Ulkomainonta11,810,8
Elokuvamainonta5,3-1,7
Verkkomediamainonta6,44,9
Mediamainonta yhteensä0,04-1,8
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut53,5-15,3
Finanssiala19,030,0
Elintarvikkeet21,17,9
Kosmetiikka-5,4-13,9
Avoimet työpaikat6,66,5

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.