Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

22.10.2019

Syyskuussa mainonnan määrä laski -3,6 % vuoden 2018 syyskuuhun verrattuna

Mediamainontaansa lisäsivät syyskuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöiden, telepalveluiden, kosmetiikan sekä moottoriajoneuvojen mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski syyskuussa -21,1 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta laski -1,2 %, merkkimainonta -3,2 % ja luokiteltu ilmoittelu -8,6 % vuoden 2019 syyskuuhun verrattuna. 

 SyyskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-12,7-7,5
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-14,3-2,7
Painetut aikakauslehdet-6,3-4,5
Televisio-6,0-3,3
Radiomainonta+7,6+7,6
Ulkomainonta+9,8+24,3
Elokuvamainonta+7,6+25,3
Verkkomediamainonta+4,6+5,8
Mediamainonta yhteensä-3,6

+0,6

TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut+33,5+18,3
Finanssiala-14,7-2,2
Elintarvikkeet-7,5-3,2
Kosmetiikka+13,1+14,1
Avoimet työpaikat-21,1-9,1

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.