Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

29.8.2019

Heinäkuussa mainonnan määrä kasvoi +1,3 % vuoden 2018 heinäkuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät heinäkuussa erityisesti telepalveluiden, pukeutumisen, finanssialan ja kosmetiikan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski heinäkuussa -10,8 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +2,6 %, merkkimainonta +1,1 % ja luokiteltu ilmoittelu +0,3 % vuoden 2018 heinäkuuhun verrattuna. 

 HeinäkuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-16,3-6,3
Painetut kaupunki- ja noutolehdet+3,4+0,4
Painetut aikakauslehdet-7,9-3,0
Televisio+3,7-2,2
Radiomainonta+6,5+8,1
Ulkomainonta+20,4+25,5
Elokuvamainonta+109,2+34,6
Verkkomediamainonta+8,4+6,0
Mediamainonta yhteensä+1,3+1,7
TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut+61,9+15,0
Finanssiala+4,8+0,3
Elintarvikkeet+1,3-2,5
Kosmetiikka+5,3+12,8
Avoimet työpaikat-10,8-7,0

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.