Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

27.2.2019

Tammikuussa mainonnan määrä päätyi pieneen kasvuun viime vuoteen nähden - kasvua oli +0,2 %.

Mediamainontaansa lisäsivät tammikuussa erityisesti telealan, pukeutumisen, finanssialan sekä matkailun ja liikennealan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi tammikuussa +11,2 %.

Merkkimainonta laski -0,9 %  vuoden 2018 tammikuuhun verrattuna. Vähittäiskauppa kasvoi +0,8 %  ja luokiteltu ilmoittelu +3,9 %.

 TammikuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-9,2-9,2
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-8,6-8,6
Painetut aikakauslehdet-3,4-3,4
Televisio+1,0+1,0
Radiomainonta-2,9-2,9
Ulkomainonta+15,3+15,3
Elokuvamainonta+24,3+24,3
Verkkomediamainonta+8,9+8,9
Mediamainonta yhteensä+0,2+0,2
TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut+76,8+76,8
Finanssiala+13,9+13,9
Elintarvikkeet+9,5+9,5
Kosmetiikka-13,1-13,1
Avoimet työpaikat+11,2+11,2

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.