Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

21.9.2021

Elokuussa mainonnan määrä kasvoi +10,0 % vuoden 2020 elokuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli elokuvamainonta, kaupunki- ja noutolehtien mainonta sekä aikakauslehtien mainonta. Muut mediaryhmät olivat kasvusuuntaisia. 

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, elintarvikkeiden, vähittäiskaupan sekä telepalvelujen mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi elokuussa +36,6 % vuoden takaiseen nähden. 

Merkkimainonta kasvoi +12,9 %, vähittäiskaupan mainonta +7,6 % ja luokiteltu ilmoittelu +3,1 % vuoden 2020 elokuuhun verrattuna. 

Lataa veloitukseton kuukausitiedote tästä

 

Tiedot perustuvat Kantar Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.