Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

20.12.2018

Marraskuussa mainonnan määrä laski -2,2 % vuoden 2017 marraskuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät marraskuussa erityisesti finanssi- ja rakennusalan, elintarvikkeiden sekä matkailun ja liikenteen mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski marraskuussa -9,3 %.

Merkkimainonta laski -0,1 % ja vähittäiskauppa -5,4 %. Marraskuussa myös luokiteltu ilmoittelu väheni -5,2 % vuoden 2017 vastaavaan ajankohtaan verrattuna.

 MarraskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-13,0-11,1
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-10,0-7,7
Painetut aikakauslehdet-9,1-5,7
Televisio1,80,4
Radiomainonta-3,92,8
Ulkomainonta13,314,3
Elokuvamainonta37,83,0
Verkkomediamainonta4,83,6
Mediamainonta yhteensä-2,2-1,8
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut28,0-9,2
Finanssiala48,829,7
Elintarvikkeet9,88,3
Kosmetiikka-15,7-11,2
Avoimet työpaikat-9,32,3

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.