Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

21.11.2019

Lokakuussa mainonnan määrä laski -3,9 % vuoden 2018 lokakuuhun verrattuna

Mediamainontaansa lisäsivät lokakuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöiden, rakennusalan, kosmetiikan sekä vähittäiskaupan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski lokakuussa -21,0 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +1,5 %. Merkkimainonta laski -6,0 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -1,8 % vuoden 2018 lokakuuhun verrattuna. 

 LokakuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-15,0-8,3
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-1,7-2,6
Painetut aikakauslehdet-8,1-5,0
Televisio-5,0-3,5
Radiomainonta-0,4+6,7
Ulkomainonta+12,5+22,8
Elokuvamainonta-3,1+21,1
Verkkomediamainonta+3,0+5,5
Mediamainonta yhteensä-3,9

+0,1

TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut-20,6+12,9
Finanssiala-17,2-4,3
Elintarvikkeet-2,0-3,1
Kosmetiikka+2,5+12,4
Avoimet työpaikat-21,0-10,3

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.