Mediamainonnan seuranta

Olet täällä

Mediamainonnan seuranta tuo hyötyä liiketoimintaan. Tuoteryhmä- ja brändikohtaiset analyysit toimivat kilpailijaseurannan ja mediasuunnittelun tukena varmistaen brändin riittävän näkyvyyden, oikeat mediavalinnat ja mainonnan ajoitukset. Tarkkaa, luotettavaa ja ajantasaista tietoa mainospanostusten kehittymisestä eri toimialojen, mainostajien, brändien ja medioiden kesken saat Kantar Ad Intelligence –palvelusta.

Mediamainonnan määrä 2021 julkaistiin perjantaina 28.1.2022 klo 10. Lataa Mainosvuosi-esitys ja webinaaritallenne, joka sisältää kaikki esitykset: Media Trends, Luovuuden tulevaisuus ja Mainosvuosi.

Kantar palkitsi vuoden 2021 mainostajana Prisman. Valintaan vaikuttivat kasvanut mainospanostusmäärä monikanavaisella mediavalikoimalla, luovuus sekä ajankohtaisuus.

Lue lehdistötiedote 

Kuukausitiedote 22.4.2022

Maaliskuussa mainonnan määrä kasvoi +4,7 % vuoden 2021 maaliskuuhun verrattuna. Mainonnan määrä oli laskussa painetuissa medioissa sekä televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, öljy- ja energiayhtiöiden, finanssialan sekä vähittäiskaupan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi maaliskuussa +7,5 % vuoden takaiseen nähden.

Merkkimainonta laski maaliskuussa -3,4 %. Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +17,6 % ja luokiteltu ilmoittelu +26,6 % vuoden 2021 maaliskuuhun verrattuna.

Lataa veloitukseton kuukausitiedote tästä

 

Tiedot perustuvat Kantar Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.