Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

21.3.2019

Helmikuussa mainonnan määrä laski -4,4 % vuoden 2018 helmikuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät helmikuussa erityisesti öljy- ja energiayhtiöt, pukeutumisen ja kosmetiikan mainostajat sekä finanssiala. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski helmikuussa -10,9 % edellisvuoteen verrattuna. 

Merkkimainonta laski -5,0 % ja luokiteltu ilmoittelu -7,7 % vuoden 2018 helmikuuhun verrattuna. Vähittäiskauppa kasvoi +0,6 %.

 HelmikuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-7,3-7,4
Painetut kaupunki- ja noutolehdet+2,3-3,2
Painetut aikakauslehdet+0,3-1,1
Televisio-12,0-6,1
Radiomainonta+7,4+3,1
Ulkomainonta+11,4+13,4
Elokuvamainonta+49,4+34,0
Verkkomediamainonta-4,5+2,2
Mediamainonta yhteensä-4,4-1,9
TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut-32,8+5,2
Finanssiala+3,1+7,8
Elintarvikkeet-1,2+3,1
Kosmetiikka+9,3-0,5
Avoimet työpaikat-10,9+0,9

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.