Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

11.7.2019

Kesäkuussa mainonnan määrä laski -0,2 % vuoden 2018 kesäkuuhun verrattuna

Mediamainontaansa lisäsivät kesäkuussa erityisesti kosmetiikan, lääkkeiden, öljy- ja energia-alan sekä vähittäiskaupan mainostajat. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu laski kesäkuussa -13,6 % vuoden takaiseen nähden. 

Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +9,4 %. Merkkimainonta laski -2,2 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -4,8 % vuoden 2018 kesäkuuhun verrattuna. 

 KesäkuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-13,2-5,2
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-10,9+0,1
Painetut aikakauslehdet-3,4-3,0
Televisio+1,3-2,8
Radiomainonta+5,4+8,4
Ulkomainonta+21,2+26,1
Elokuvamainonta-1,9+31,9
Verkkomediamainonta+6,1+5,6
Mediamainonta yhteensä-0,2+1,7
TOIMIALOITTAIN  
Telepalvelut-6,4+9,8
Finanssiala-22,3-0,2
Elintarvikkeet-2,9-2,8
Kosmetiikka+42,0+13,3
Avoimet työpaikat-13,6-7,0

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.