Mediamainonnan muutokset

Olet täällä

18.10.2018

Syyskuussa mainonnan määrä laski -2,5 % vuoden 2017 syyskuuhun verrattuna.

Mediamainontaansa lisäsivät syyskuussa erityisesti matkailun ja liikenteen, elintarvike- ja finanssialojen mainostajat. Työpaikkailmoittelu kasvoi 3,1 %.

Merkkimainonta laski -3,0 % ja vähittäiskaupan mainonta -5,2 % verrattuna vuoden 2017 syyskuuhun. Luokiteltu ilmoittelu kasvoi 3,7 %.

 SyyskuuKumulatiivinen
MEDIARYHMITTÄINmuutos-% 
Painetut sanomalehdet-8,9-10,9
Painetut kaupunki- ja noutolehdet-5,9-9,0
Painetut aikakauslehdet-8,8-6,9
Televisio-2,10,7
Radiomainonta-4,23,6
Ulkomainonta25,512,7
Elokuvamainonta44,04,7
Verkkomediamainonta-1,94,0
Mediamainonta yhteensä-2,5-1,9
TOIMIALOITTAINmuutos-% 
Telepalvelut-30,6-17,3
Finanssiala6,526,4
Elintarvikkeet7,97,9
Kosmetiikka-10,9-13,5
Avoimet työpaikat3,16,1

 

Tiedot perustuvat Kantar TNS:n Ad Intelligencen seurannassa olevaan mediavalikoimaan.

© Kantar TNS | Ad Intelligence. Julkaistaessa lähde mainittava.