Mediamainonnan painopiste siirtyi sähköisiin medioihin 2014

Mediamainontaan käytettiin Suomessa vuonna 2014 yhteensä 1175,8 miljoonaa euroa, mikä on 2,6 % vähemmän kuin edellisenä vuonna. Tiedot perustuvat Mainonnan Neuvottelukunnan TNS Gallup Oy:ltä tilaamaan tutkimukseen.

Mainontaan käytetty euromäärä laski vuonna 2014 painetuissa medioissa ja televisiossa. Mediamainonnan painopiste siirtyi sähköiselle puolelle, sillä erityisesti verkkomainonta jatkoi kasvuaan mobiili- ja in-stream-mainonnan vauhdittamana. Mediamyyntiään onnistuivat kasvattamaan myös radio-, ulko- ja elokuvamainontaa tarjoavat yritykset.

Lehdistötiedote kokonaisuudessaan pdf-tiedostona.

 

Lisätietoja

TNS Gallup Oy, Ad Intelligence
Yksikönjohtaja Marja Honkaniemi
Puh. (09) 613 50 767
marja.honkaniemi@tnsglobal.com

Mainonnan Neuvottelukunta
Puheenjohtaja Birgitta Takala
IAB Finland
Puh. 040 543 9165
birgitta.takala@iab.fi

Kategoria: 
Lehdistötiedote