Mediamainonnan määrä kasvoi 15 % vuoden kolmannella kvartaalilla

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Kasvua vuoden 2020 vastaavaan aikaan verrattuna oli +15 %. 

Mainonnan määrä laski ainoastaan painetuissa kaupunki- ja noutolehdissä sekä aikakauslehdissä. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli kasvusuuntainen.

Tarkasteltaessa vain Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevia medioita, toimialoista mainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, elintarvikkeiden, lääkkeiden ja vähittäiskaupan mainonta. Työpaikkojen ilmoittelu kasvoi +35,7 % verrattuna vuoden 2020 kolmanteen kvartaaliin. 

Suurimmat mainostajat vuoden kolmannella kvartaalilla olivat K-Citymarket, Elisa, Lidl, Nelonen Media sekä K-Supermarket.

 

Lue tiedote kokonaisuudessaan

 

 

 

Lisätietoja
Kantar TNS Oy, Minna Rantanen, Insight Director, +358 40 718 1066, minna.rantanen(a)kantar.com
IAB Finland, Pasi Raassina, Toiminnanjohtaja, +358 40 575 3726, pasi.raassina(a)iab.com

Kantar julkaisee yhteistyössä IAB Finlandin kanssa tiedotteen mediamainonnan määrästä kvartaaleittain. Katsaus perustuu Kantarin kuukausittaista seurantaa laajempaan otokseen. Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevien medioiden sekä IAB Finlandin selvittämään some- ja hakumainonnan määrään. Lukujen laskennassa on käytetty vertailukelpoista mediavalikoimaa. Medialuettelo: www.kantar.fi/uutiset/mediamainonnan-muutokset

IAB Finland on päivittänyt haku- ja somemainonnan estimaattien takana olevaa tiedonkeruumenetelmää. Muutosprosentit on laskettu vertailukelpoisella laskentatavalla.

Kategoria: 
Lehdistötiedote