Mediamainonnan määrä kasvoi 10 % vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 293 milj. €. Kasvua vuoden 2021 vastaavaan aikaan verrattuna oli +10 %. 

Mainonnan määrä laski aikakauslehdissä ja televisiossa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä oli kasvusuuntainen.

Tarkasteltaessa vain Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevia medioita, toimialoista mainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, finanssialan, vähittäiskaupan sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainonta. Työpaikkojen ilmoittelu kasvoi +14,3 % verrattuna vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin. 

Suurimmat mainostajat vuoden ensimmäisellä kvartaalilla olivat K-Citymarket, Lidl, Telia, Nelonen Media sekä Elisa.

 

Lue tiedote kokonaisuudessaan

 

 

 

Lisätietoja
Kantar TNS Oy, Minna Rantanen, Insight Director, +358 40 718 1066, minna.rantanen(a)kantar.com
IAB Finland, Pasi Raassina, Toiminnanjohtaja, +358 40 575 3726, pasi.raassina(a)iab.com

Kantar julkaisee yhteistyössä IAB Finlandin kanssa tiedotteen mediamainonnan määrästä kvartaaleittain. Katsaus perustuu Kantarin kuukausittaista seurantaa laajempaan otokseen. Tiedot perustuvat Kantarin kuukausittaisessa seurannassa olevien medioiden sekä IAB Finlandin selvittämään some- ja hakumainonnan määrään. Lukujen laskennassa on käytetty vertailukelpoista mediavalikoimaa. Medialuettelo: www.kantar.fi/uutiset/mediamainonnan-muutokset

Kategoria: 
Lehdistötiedote