Virtuaalisuus muuttaa huomisen liiketoimintaympäristöä - Mitä sanovat suomalaiset päättäjät?

Vuoden 2016 kuumin puheenaihe on virtuaali- ja lisätty todellisuus sekä niiden tuomat uudet ulottuvuudet teknologian ja liiketoimintamallien kehittämiseen. TNS Gallupin kanssa yhteistyönä toteutetun tutkimuksen tulokset suomalaisten business-päättäjien näkemyksistä virtuaalitodellisuuteen liittyen julkistetaan 26.5. Espoon Otaniemessä järjestettävässä vIRtuaL2016 -tapahtumassa.

vIRtuaL2016 on Suomen ensimmäinen selkeällä business-fokuksella järjestetty virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden tapahtuma ja siellä julkistettavan tutkimuksen tulokset ensimmäiset laatuaan. Tapahtuma kokoaa yhteen eri alojen toimijoita, joita yhdistää kiinnostus virtuaali- ja lisättyyn todellisuuteen: mukana kumppaneina ovat mm. GEBO Cleantech, Eversheds Asianajotoimisto, Suomen Piilaakson ristipölyttäjä Espoo Innovation Garden, koulutusyhtiö Rastor sekä Arilyn -sovelluksen kehittäjä Robust North. Tapahtuma tarjoaa osallistujille asiantuntijatietoa, paneelikeskustelua ja viimeisintä tietoa virtuaalitodellisuuden nykytilasta Suomessa, globaaleista trendeistä, ja ennen kaikkea kaupallisista mahdollisuuksista.

 

Päivän aloittaa TNS Gallupin innovaatio- ja tuotekehitysjohtaja Katja von Alfthan, joka tulee kertomaan uunituoreen tutkimuksen tuloksia. ”Suomalaiset ovat edelläkävijöitä useissa teknologisissa innovaatioissa, mutta mahdollisuuksien kaupallistamisessa olisi varmastikin vielä paljon tekemistä. Tutkimuksemme tulee herättelemään suomalaisia business-päättäjiä virtuaalisuuden tarjoamille kaupallisille mahdollisuuksille. Teknologioita kehittävät yritykset tulevat saamaan arvokasta tietoa potentiaalisista asiakkaistaan” sanoo von Alfthan.

 

 

vIRtuaL2016 –tapahtuma itsessään on hyvä esimerkki digitalisaation ja virtuaalisuuden kaupallisista mahdollisuuksista. Se tarjoaa yrityksille tehokkaan, digitaalisuutta ja virtuaalisuutta hyödyntävän verkostoitumisalustan myös Suomen ulkopuolelle. ”Digitaalisuus sekä virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden ratkaisut mahdollistavat resurssitehokkaita keinoja viennin edistämiseen ja kansainvälisten B2B-suhteiden rakentamiseen” sanoo pitkän linjan viennin- ja investointien edistäjä ja uunituore yrittäjä Melissa Arni-Hardén. Tapahtumaan paikanpäällä Otaniemessä osallistuvat yritykset pääsevätkin streamatun ohjelman ja sekä matchmaking alustan myötä luomaan yhteyksiä potentiaalisten kansainvälisten kumppaneiden ja asiakkaiden kanssa myös ulkomailla.

”Nousevan ja nopeasti kehittyvän teknologiatrendin rinnalla pitää alusta asti vahvasti tuoda esiin menestyvän liiketoiminnan ehdoton edellytys eli kaupallistaminen. Siksi tutkimusyhteistyö TNS Gallupin kanssa on erinomainen asia: tulosten avulla voimme tukea virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden parissa työskenteleviä yrityksiä kehittämään asiakaslähtöistä, kannattavaa liiketoimintaa” toteaa pitkän linjan yrittäjä Eva Brchisky.

Lisätietoja ja haastattelupyynnöt tapahtuman tuottajilta:
Melissa Arni-Hardén p. 050-5434788, melissa(ät)melis.fi
Yli 10 vuoden uran aikana suomalaisen innovaatioekosysteemin sydämessä Melissa on luonut laajan verkoston niin Suomessa kuin ulkomailla. Lisäksi hän on kansainvälisten osaajien Suomeen houkuttelemista ja sitouttamista varten perustetun ONNIVATORS ry:n (www.onnivators.org) hallituksen puheenjohtaja.

Eva Brchisky p. 0405493962, eva(ät)buso.fi
Eva on espoolainen sarjayrittäjä, joka on mm. perustanut BUSO Business Poolin www.buso.fi ja Novie Yrityskaupat www.novie.fi. Hän on tällä hetkellä hallituksen puheenjohtaja kolmessa startupissa ja myös ONNIVATORS ry:n hallituksen jäsen.

Lisätietoja tutkimuksesta:
Katja von Alfthan
Puh. (09) 613 500
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Ajankohtaista