Mediamainonnan määrä kääntyi laskuun toisen kvartaalin aikana

TNS Gallup Media Intelligence -yksikön seurannan mukaan huhti-kesäkuussa mediamainonnan määrä laski 7,1 % suhteessa vuoden 2011 huhti-kesäkuuhun. Tosin vertailukohtana olevan viime vuoden toisen kvartaalin aikana mainonnan kasvuprosentti oli huomattavan korkea, kasvua vauhditti silloin osaltaan huhtikuun eduskuntavaalit. Hienoisesti positiivisen alkuvuoden jälkeen mediamainonnan kehitys on nyt siis selkeässä laskusuunnassa. Investoinnit mediamainontaan olivat toisen kvartaalin aikana hieman alle 300 milj. €.

Lehdistötiedote kokonaisuudessaan graafein pdf-tiedostona.

 

Lisätietoja
Marja Honkaniemi
Puh. (09) 6135 0767
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Uutiskirje