Tehokkuutta tutkimustietojen raportointiin iClickin avulla

Tutkimustulosten nopea ja käyttäjäystävällinen raportointi sekä erilaisten tutkimustietojen yhdistäminen on yhä enemmän tätä päivää. Yksi nykyaikaisista työkaluista on Qlikview-tekniikkaan perustuva iClick, joka on TNS:n kehittämä tietokantapohjainen raportointijärjestelmä. iClickiä käytetään tällä hetkellä esimerkiksi mainospanostustietojen raportointiin tietyille asiakkaille. Edistyksellisten raportointityökalujen lanseeraamisen pienehköillä Suomen markkinoilla mahdollistaa TNS Gallupin kuuluminen kansainväliseen TNS-konserniin.

iClickin vahvuuksia ovat visuaalinen käyttöliittymä, raportoinnin muokkausmahdollisuudet ja helppo käyttöönotto. iClick-sovelluksen ulkoasu, sisältö ja toiminnallisuus suunnitellaan yhteistyössä asiakkaan kanssa. Tietokanta on asiakaskohtainen, joten sisältö ja halutut taulukot voidaan räätälöidä tarpeiden mukaisesti. Järjestelmä toimii internetissä, jolloin asiakkaan ei tarvitse investoida omiin ohjelmiin ja palvelimiin. Tiedot voidaan helposti siirtää Excel- ja PowerPoint-raporteiksi.

MTV Median suunnittelupäällikkö Tarja Holmgren on yksi iClick-järjestelmän tyytyväisistä käyttäjistä. Vuoden 2012 alusta mainospanostustiedot on toimitettu MTV medialaisten käyttöön kuukausittain päivitettävän iClick-raportoinnin kautta. Tarja vakuuttui heti järjestelmän helppokäyttöisyydestä ja joustavuudesta sekä nopeasta tietojen yhdistelymahdollisuudesta. Hänen mukaansa järjestelmän visuaalisesti helppolukuisten raporttien laadinta ja käyttö on antanut aivan uusia mahdollisuuksia tietojen analysointiin. iClickissä voidaan käsitellä suuriakin tietomääriä nopeasti ja löytää sitä kautta oman yrityksen tarpeisiin sopivat näkökulmat datasta. ´Tarvittavat tiedot löytyvät vain muutamalla napin painalluksella eikä meidän ei tarvitse talona tehdä asian eteen itse mitään´, Tarja Holmgren kommentoi.

Sisäinen lanseeraus ja järjestelmän käyttöönotto tapahtui todella nopeasti MTV Mediassa ja käyttäjät omaksuivat uuden järjestelmän edut välittömästi. Lanseerauksen tavoitteena oli madaltaa käyttäjän kynnystä tarttua itse toimeen, ja siihen järjestelmä on suonut oivat mahdollisuudet. Erilaisten käyttäjäryhmien muodostaminen on helppoa ja näin käyttäjille voidaan tarjota vain sitä dataa ja niitä raportteja, jotka ovat heidän työssään tarpeellisia. Tarjan mukaan iClick on tällä hetkellä organisaation käytössä todella laajasti aina johtoa myöten. Käytettävän datan monipuolisuus ja erilaiset mahdollisuudet on saatu näin mahdollisimman laajan käyttäjäryhmän ulottuville ja dataan pääsee entistä helpommin pureutumaan myös syvällisemmällä tasolla käyttäjän niin halutessa. 

Tarja Holmgren on ollut kokonaisuudessaan hyvin tyytyväinen joustavasti ja ripeästi toteutettuun projektiin, ammattimaiseen kehitystyöhön ja sujuvaan yhteistyöhön TNS Gallupin kanssa. Jatkossakin hän tekee mielellään TNS Gallupin kanssa yhteistyötä sekä iClick-sovelluksen että mediamainonnan seurannan kehittämisessä.
 

Lisätietoja
Marja Honkaniemi
Puh. (09) 6135 0767
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Uutiskirje