Internet tarjoaa uusia tapoja tavoittaa kuluttaja

Suomalaisilla on erittäin tiivis ja lämmin suhde internetiin. Neljännes aktiivisimmista netinkäyttäjistä on voimakkaasti sitä mieltä, että internet tarjoaa uusia tapoja tavoittaa heidät myös kuluttajina. Internetin tarjoamiin uusiin kuluttajalähtöisiin tapoihin uskovat voimakkaasti etenkin sellaiset suomalaiset, jotka nauttivat nettiyhteisöistä sekä uskovat omiin vaikutusmahdollisuuksiinsa.

Aktiivi-ikäisistä suomalaisista noin 75 % on tehnyt verkko-ostoksia. Verkko-ostajien määrä kasvaa edelleen ja internetiä hyödynnetään erittäin monipuolisesti myös ostoprosessin eri vaiheissa ostettaessa tuotteita perinteisestä "kivijalkakaupasta".

Verkkokauppa ylsi tämän vuoden ensimmäisellä puoliskolla kokonaisuudessaan 5,1 miljardiin euroon sisältäen arvonlisäveron ja toimituskulut. Viime vuoden vastaavasta ajankohdasta kuluttajien tekemät ostokset lisääntyivät noin kuusi prosenttia.

Verkkokauppojen kesken kilpailu on erittäin kovaa ja vaativaa. Pärjätäkseen siinä, täytyy kaikkien osa-alueiden olla kunnossa ja kotiläksyt hyvin tehtyjä. TNS Gallup tukee kasvua tarjoamalla verkkokauppayrittäjille valmiita ja räätälöityjä tutkimuksia. Tuoteryhmä- ja kohderyhmäkohtaisissa analyyseissä pääsemme pintaa syvemmälle kuluttajien mielenmaisemaan, mediankäyttöön ja muuhun kuluttamiseen, jolloin palvelun suunnittelu sekä markkinointiviestin suunnittelu ja kohdistaminen sujuvat kustannustehokkaasti.

Lähteet: Verkkokauppatilasto, NetTrack 2013, Suomi & suomalaiset 2013

Verkkokauppatilasto, lehdistötiedote 3.10.2013

 

Lisätietoja
Nina Frosterus
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Uutiskirje