Kivijalkakauppa ja verkkokauppa ne yhteen sopii

Verkkokaupan valtteja ovat hinta, nopeus ja valikoima. Kovassa kilpailussa verkkokaupalle on kuitenkin hyötyä kivijalkakaupasta. Sillä vaikka kuluttajat yhä kasvavassa määrin tahtovat ostaa verkosta, kaupoissa kiertelyllä on aivan oma paikkansa kuluttajien sydämissä.

Kauppa tarjoaa verkkokaupalle mahdollisesti jo valmiiksi tutun ja luotetun brändin. Lisäksi kauppa tarjoaa verkkokaupalle parempia mahdollisuuksia asiakkaiden monikanavaiseen palvelemiseen, kuten kuluttajien toivomia monipuolisempia toimitus- ja palautusvaihtoehtoja. Kolmannes (34 %) verkko-ostajista lisäisi verkko-ostamistaan, mikäli voisivat palauttaa virheostoksensa saman ketjun myymälään.

Verkkokauppa taas tarjoaa kivijalkakaupalle mahdollisuuden kohdata asiakkaansa myös verkossa. 15-79-vuotiaista suomalaisista 90 % käyttää internetiä kuukausittain ja 75 % eli noin 3,2 miljoonaa henkilöä on joskus ostanut jonkin tuotteen tai palvelun verkosta. Internet on siis todellakin media, jota kaupan kannattaa hyödyntää.

Tiedot perustuvat Online Shopping ja NetTrack -tutkimuksiin. Lokakuussa valmistuu päivittäistavaroiden verkko-ostamiseen keskittyvä tutkimus.
 

Lisätietoja
Nina Frosterus
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Uutiskirje