VR:n Veturi, pankki- ja vakuutusala pitävät pintansa asiakkuusohjelmien vertailussa vuonna 2014

Mitä kanta-asiakasetuja arvostetaan eniten vuonna 2014? Minkä yritysten asiakkuusohjelmia pidetään niin hyvinä, että niissä mukana oloa suositeltaisiin muillekin? Ovatko ne asiakastuntemustaan ja asiakaskokemustaan aidosti kehittäneitä yrityksiä tai kenties niitä, jotka lähtökohtaisesti tarjoavat turvaa epävarmoina aikoina?

Toteuttamamme Asiakkuusohjelmat 2014 -tutkimuksen perusteella vastaukseksemme viimeiseen kysymykseen on "kyllä". VR:n Veturi on vuoden aikana noussut jäsentensä keskuudessa ykköseksi niin etujen houkuttelevuudessa, kanta-asiakasviestinnän kiinnostavuudessa kuin suosittelussakin (Net Promoter Score). Veturin kannoilla toiseksi suositelluin asiakkuusohjelma on S-etukortti ja kolmannelta sijalta löytyy parhaana finanssisektorin ohjelmana OP Bonus.

Arviot kaupan alan yritysten asiakkuusohjelmista ovat laskeneet tai pysyneet ennallaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Vuoden kaikkein kovin nousija on Musti ja Mirri, jonka menestys ei heijastu ainoastaan mielipidetutkimuksiin, vaan konkretisoitui viime tilikaudella myös tuplaantuneena liikevoittona. Mustin ja Mirrin kanta-asiakasohjelma sai vuoteen 2013 verrattuna runsaat 20 % paremmat arviot etujen houkuttelevuudesta, kanta-asiakasviestinnän kiinnostavuudesta sekä asiakkuusohjelman vaikutuksesta asiakaspalvelun tasoon.

Entä muut nousijat? Myös Marimekon, Seppälän, Koo Clubin, Hobby Hallin, Plantagenin sekä McDonald´sin asiakkuusohjelmia arvostetaan nyt selkeästi aikaisempaa enemmän.

Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2014 ja edellisen kerran tammikuussa 2013. Tutkimus oli valtakunnallinen, kohderyhmänä olivat 18-70-vuotiaat ja vastaajamäärä noin 2800.

 

Lisätietoja
Maritta Palvas
Puh. (09) 613 500
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Kategoria: 
Uutiskirje