Cin cin! Moni suomalainen kilistelee kuplivalla

Uudenvuoden aatto, raketit ja samppanja kuuluvat yhteen. Moni suomalainen kilistelee kuplivalla myös muina aikoina vuodesta. Aikuisista suomalaisista 65 %, eli noin 2,4 miljoonaa henkilöä, juo samppanjaa tai kuohuviiniä ainakin satunnaisesti. Kuplivien ystävät ovat sosiaalisia ihmisiä, jotka ovat kuluttajinakin edelläkävijöitä ja mainosten ystäviä.

Kuohuviinipulloja poksauttelevat ovat taustoiltaan selvästi monipuolisempi ryhmä kuin esimerkiksi jääpaloja viskilasissaan kilistelevät. Muita useammin kuplivilla skoolailevat varttuneemmat naiset. Myös esimerkiksi asuinpaikka, asema työelämässä ja elämäntilanne korreloivat jonkin verran kuohuviinin ja samppanjan juomiseen.

Yleistäen voisi todeta, että kuohuviiniä kuluttavat ovat sosiaalisia ja aktiivisia ihmisiä, joiden mielestä elämässä on tartuttava eteen tuleviin mahdollisuuksiin. Yleisiltä kulutusasenteiltaan he ovat kokeilunhaluisia ja laatua arvostavia, ekologisuutta unohtamatta. Ylimääräisen rahan he laittavat muita useammin ulkona syömiseen ja juhlimiseen, matkusteluun, kodin sisustamiseen sekä erilaisiin
sijoituksiin. Kuohuviiniä juovat ovat hyvin perillä asioista ja muun muassa lukevat säännöllisesti sanomalehtiä. Hieman muita useammin he tulevat samalla katsoneeksi miten pörssikurssit kehittyvät. Ja joka kolmas kuplivien ystävä saa usein mainoksista hyviä vinkkejä ruoanlaittoon.

 

TNS Gallupin ainutlaatuinen TNS Atlas -tietopankki yhdistää kuluttajat, mediat ja brändit. Tämä tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet peilata suomalaisia kohderyhmiä ja antaa avaimet muutoksen ymmärtämiseen sekä markkinointiviestinnän tehostamiseen.

 

Lisätietoja
Nina Frosterus
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

 

Kategoria: 
Uutiskirje