Brändi kasvuun markkinointiaktiviteettien priorisoinnilla

Monikanavaisuus on 2010-luvun teema: Niiden yritysten, jotka hallitsevat suvereenisti sekä verkko- että kivijalkakaupan, voidaan ennakoida menestyvän tulevaisuudessa muita paremmin.

Samalla kun raja kuluttajan ja ostajan välillä hämärtyy, myös raja myymälän sisäisten ja ulkoisten markkinointiaktiviteettien välillä hämärtyy. Entistä tärkeämpää on ymmärtää kuluttajan ostopolkua kokonaisuutena.

 

”Totuuden hetki” ei välttämättä enää ole myymälässä, sillä päätöksiä tehdään yhä enemmän myymälän ulkopuolella. Esimerkiksi päivittäistavaroissa keskimäärin 69 % ostaa ”samaa merkkiä kuin viimeksi”. Toisaalta tuoteryhmissä, joissa hinnoissa on tyypillisesti neuvotteluvaraa, hintaneuvotteluja käydään monesti esim. sähköpostitse jo ennen myymälään saapumista.

Tulevaisuudessa voittajiksi selviytyvät ne brändit, jotka osaavat priorisoida eri markkinointiaktiviteetit mahdollisimman tehokkaasti. Onko kannattavampaa pyrkiä vaikuttamaan ostajiin myymälöiden ulkopuolella vai myymälöissä? Millä kontaktipisteillä eli esim. pakkauksella, tarjouksilla, sosiaalisella medialla, perinteisellä mediamainonnalla tai asiantuntijoiden suosituksilla on eniten vaikutusta merkin ostopäätökseen? Näihin kysymyksiin pystymme vastaamaan uuden Connected Shopper -tutkimuksen avulla.

Lisätietoja Connected Shopper -tutkimuksesta Maritta Palvas, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

 

The connected consumer - what keeps you up at night?

From social fragmentation to getting programatic right - we spoke to experts across WPP, Facebook, Vodacom and more about what's keeping them up at night when it comes to the connected consumer. Join the conversation www.tnsglobal.com/get-connected

 

Kategoria: 
Uutiskirje