Suomalaisten verkkokauppasuosikit

Verkko-ostaminen on edelleen yleistynyt suomalaisten keskuudessa, ja yhä useampi ostaa netistä jotain joka viikko. Samalla verkkokauppojen käyttö on arkipäiväistynyt, mikä näkyy esimerkiksi verkko-ostamista kohtaan tunnetun kiinnostuksen laskuna.

TNS Gallupin Online Shopping -tutkimuksen mukaan verkkokauppojen käyttäjistä valtaosa kokee verkko-ostamisen ennen kaikkea helpottavan omaa arkea. Erityisen hyödyllisinä oman arjen kannalta verkkokauppoja pitävät optimoijien ja tottuneiden teho-ostajien kohderyhmät. Tutkimuksen perusteella suomalaiset voidaan jakaa viiteen verkko-ostajaryhmään, joista optimoijat ja teho-ostajat edustavat kaikkein aktiivisimpia verkkokauppojen käyttäjiä.    

Suomalaisten verkkokauppasuosikeissa korostuvat ulkomaiset toimijat - suosikkilistan ykkössijaa lukuun ottamatta kärki on kansainvälisten toimijoiden hallussa.

Suomalaisten suosikkiverkkokaupat 2015

 

Hintaherkkyyden, ja toisaalta samalla kuluttajien vaatimustason kasvaessa suomalaista verkkokauppaa ei päästetä helpolla. Online Shopping -raportti antaa välineitä ymmärtää kuluttajaa haastavassa markkinatilanteessa. Pitkän trenditiedon ohella tutkimus tarjoaa faktatietoa useista ajankohtaisista aiheista.

2015 ajankohtaisaiheita:

  • Laite- ja applikaatiokäyttö
  • Ostoprosessin touchpointit
  • Ostoskorin koko ja rakenne
  • Pakkaukset
  • Palauttaminen
  • Suosikkikaupat
  • Verkkokaupan käyttäjäryhmittely
  • Vertaiskauppa

 

 

Lisätietoja

Hanna Vestola, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

Online Shopping on Suomen monipuolisin verkkokaupan seurantatutkimus, jota on toteutettu vuodesta 1999 lähtien. Tutkimuksen 1000 vastaajan aineisto kerättiin toukokuun 2015 aikana TNS Gallup Forumissa suomalaisten 15-64-vuotiaiden netinkäyttäjien keskuudessa. 

 

Kategoria: 
Uutiskirje