Kuluttajia kohtaamassa - törmäytyksessä kehitetään yhdessä

Kuluttajia kohtaamassa  - törmäytyksessä kehitetään yhdessä

”Henkilökohtaiset kohdennetut tarjoukset saavat tuntemaan itseni yritykselle tärkeäksi. Minä tiedän, että kun vilauttelen kanta-asiakaskorttia, ostokseni rekisteröityvät. Minusta on kiva saada tarjouksia ostosteni perusteella.” Näin kertoo 42-vuotias nainen TNS Connectorissa, jossa käsiteltiin kanta-asiakasohjelmien kehittämistä.

TNS Connector on foorumi, joka yhdistää yrityksen eri sidosryhmät ja kuluttajat. Yrityksen päättäjät ja asiantuntijat pääsevät kuulemaan kuluttajien näkemyksiä ja kokemuksia sekä törmäytymään ja yhteiskehittämään valittua aihealuetta. Tilaisuus on mahdollista toteuttaa useamman yrityksen kesken, jolloin yritykset verkostoituvat myös keskenään.

TNS Gallup tarjoaa fasilitointiosaamisen sekä valitsee oikeanlaiset kuluttajat yrityksien avuksi, jotta kohtaaminen kuluttajien kanssa olisi mahdollisimman antoisaa ja mahdollistaisi yrityksen asiakaslähtöisen tuote- ja palvelukehittämisen.

Kanta-asiakasohjelmat törmäytymisen aiheena

Kanta-asiakastutkimuksen TNS Connector –osuuteen osallistui joukko yrityksiä ja kuluttajia rakentamaan suuntaviivoja kanta-asiakasohjelmien kehittämiselle. Tavoitteena oli saada ymmärrystä, minkälaiset ohjelmat sitouttavat kuluttajaa ja vastaavat heidän tarpeisiinsa.

Kanta-asiakasohjelmissa kuluttajan huomioiminen kiteytyy usein pieniin asioihin. Konkreettisesti tämä voi olla oikeus jonon ohittamiseen tai kutsu glögi-iltaan – se pieni ekstra, joka vahvistaa kuluttajan lojaliteettia suhteessa yritykseen. Parhaimmillaan kanta-asiakas saa henkilökohtaista palvelua, hänet huomataan ja ymmärretään, mikä juuri hänelle on tärkeää.

Törmäytykseen osallistuneet yritysten edustajat pitivät kiinnostavana mahdollisuutta kohdata kuluttajia ja saada rikasta, omaa työtä hyödyttävää ymmärrystä kuluttajien tavasta ajatella ja toimia. Lisäksi he arvostivat mahdollisuutta vaihtaa ajatuksia samojen asioiden kanssa työskentelevien eri yrityksissä toimivien asiantuntijoiden kanssa.

 

Mikäli kiinnostuit törmäytymään jonkin tietyn aihealueen puitteissa, vinkkaa meille aihe TNS Connectoriin. Hyödynnämme asiantuntijoitamme ja tietokantojamme käsiteltävän teeman rikastamiseksi.

Lisätietoja

Kanta-asiakasohjelmat 2016: Maritta Palvas
TNS Connector: Hanna Vesa
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

 

 

Kategoria: 
Uutiskirje