Ostaisitko uuden auton netistä?

Autoliike ja automyyjä ovat edelleen yksi oleellisimmista tieto- ja virikelähteistä uuden auton ostajille. Kuitenkin suomalaisista lähes 90 % suhtautuu verkkokauppaan luottavaisesti – kuinka ruusuinen tulevaisuus uuden auton nettikauppaa odottaa? Kuluttajakäyttäytymisen trendi näyttäisi olevan, että tuote kuin tuote on pystyttävä ostamaan netistä.

Tehdastakuu, muokkaamismahdollisuus, jatkuvasti kehittyvät tekniset ominaisuudet sekä turvallisuus houkuttavat uuden auton ostajaa. Huoltohistoriasta ei tarvitse huolehtia ja katsastuskin on edessä vasta kolmantena vuonna ostamisesta. Huolettomuus tekisikin uudesta autosta helpon ostettavan verkossa erityisesti samaan automalliin päivittäville, jotka luottavat juuri tiettyyn merkkiin/malliin entuudestaan.

Useimpien maahantuojien sivuilla on mahdollista laatia juuri itselle sopiva auto erinäköisiä konfiguraattoreita hyödyntäen. Oman auton voi suunnitella viimeistä piirtoa myöten kotisohvalla ja valmis suunnitelma lähtee myyjälle napin painalluksella.

Volkswagenilla on kokemusta myös uusien autojen verkkokaupasta - Volkswagen Suomi on muutaman kuukauden ajan myynyt rajattua mallistoa asiakkaille uusien autojen verkkokaupassa. ”Mallimme on aidosti asiakaslähtöinen ja monikanavainen – ostaminen on tehty asiakkaalle helpoksi. Kaiken tavoitteena on vaivaton ja ilahduttava asiakaskokemus”, kertoo Volkswagen Suomen johtaja Mikko Mykrä. ”Uuden verkkokaupan kiinnostus on ylittänyt odotukset ja se antaa meille hyvän pohjan oppia lisää ja etsiä jälleenmyyjiemme kanssa yhdessä asiakaslähtöisintä tapaa monikanavaistaa uuden auton myyntiprosessia. Ammattitaitoisen myyjän palvelu ja auton laadukas luovutustapahtuma jälleenmyyjäliikkeessä on yhä tärkeää”, painottaa Mykrä (kuvassa).

 

”Ylivoimaisesti suurin osa nimenomaan uusista autoista myydään edelleen liikkeestä ja nettiä hyödynnetään enemmänkin tiedon etsimiseen. Luotettavalla ja ammattitaitoisella automyyjällä on tärkeä rooli prosessissa. Rahallisesti isot kaupat halutaan tehdä henkilön, ei koneen kanssa”, kertoo Kantar TNS:n asiakkuusjohtaja Jouni Tuominen.

 

 

 

Kategoria: 
Uutiskirje