Hallitse kuluttajaymmärryksen viidakko brändin ja asiakkuuksien johtamisessa

Yhä monimuotoisempaa dataa halutaan hyödyntää bisneksen kehittämisessä, mutta aina ei ole niin itsestään selvää, mitä dataa tarvitaan ja kuinka analytiikkaa voidaan hyödyntää.

Tammikuun lopun Consumer Insight -tapahtumassa Kantarin analytiikkaekspertit Russell Bradshaw ja Manolis Koumantaros kertovat data sciencen arvosta bisneksen kehittämiselle. Jo vuosia data analytiikka -projekteissa mukana olleina Russell ja Manolis tunnistavat haasteet ja mahdollisuudet sekä tyypillisimmät sudenkuopat. Kuulemme kokemuksia mm. siitä kuinka kirkas data science -projektin tavoitteen tulee olla.

Emotionaalisilla kokemuksilla on voimaa. Emme valitse aikaisempien kokemusten perusteella vaan niiden kokemusten, jotka jättävät vahvan emootion avulla muistijäljen. Yksikin emotionaalisesti vahva, mutta huono kokemus voi tuhota sata hyvää peruskokemusta.

Kantarin asiakasstrategia-asiantuntija Manfred Maier kertoo emootioiden merkityksestä asiakaskokemukseen ja sen kautta asiakassuhteen lujuuteen sekä kuinka tätä voidaan mitata. Hektisessä maailmassa emootioiden merkitys päätöksenteossa kasvaa, joten mittaaminen myös kvantitatiivisesti on äärimmäisen tärkeää.

Kantarin vuosittain toteuttama BrandZ-tutkimus, TOP 100 Most Valuable Global Brands, pureutuu siihen, mistä syntyvät maailman arvokkaimmat brändit. Brändiguru Nigel Hollis, joka on ollut mukana rakentamassa tutkimusta, kertoo kuinka brändit voivat rakentaa pysyvää arvoa asiakkaiden mieliin vaikuttamalla.

Millainen oli mainosvuosi 2017? Mihin kuluttajat ja mihin mainostajat ovat menossa? Kerromme, kuinka monipuolisesti suomalaiset kuluttavat mediaa ja miten mainostajat panostavat euronsa eri medioihin tavoittaakseen asiakkaansa.

Growth through Consumer Insight >

Kategoria: 
Uutiskirje