Terveys ja hyvinvointi – uusi musta?

Suomalaiset arvostavat terveellistä elämää, hyvää fyysistä kuntoa sekä hyvää unta ja lepoa. Terveyden edistämisestä ollaan kiinnostuneita. 15-74-vuotiaista suomalaisista 75 % ajattelee, että jokaisen oma vastuu terveyden hoidossa ja palvelujen hankkimisessa kasvaa jatkossa. Terveydenhuollon organisaatioiden halutaan kuitenkin jakavan aktiivisesti tietoa terveyden edistämisestä ja ylläpidosta.

Hyvän olon ostaminen on yksi kasvavista terveyden ja hyvinvoinnin trendeistä. Terveyspalveluiden mediamainonta onkin kasvanut voimakkaasti vuonna 2017. Haasteena toimialalla on erottautuminen – kuluttaja ei näe juurikaan eroja yksityisissä terveyspalveluyrityksissä.  Erottautuminen vaatii selkeyttä ja johdonmukaisuutta – ja tunnetta.

Osa suomalaisista pitää kunnostaan huolta ja urheilee säännöllisesti, osa kaivautuu syvemmälle sohvan uumeniin.  

Tilaa sähköpostiisi lyhyt Kuluttajien suhde terveyteen ja hyvinvointiin -kooste >

Kategoria: 
Uutiskirje