Lisätehoja mainontaan testaamalla

Kuluttajilla on enemmän valinnan mahdollisuuksia kuin koskaan aiemmin. He myös tietävät mitä haluavat ja osaavat vaatia sitä. Median parissa vietetään enemmän aikaa ja kuluttajilla on valittavanaan juuri heille personoitua sisältöä. Ajatus ’entertain me now’ on vahva ja  viihdyttävää sisältöä odotetaan myös brändeiltä. Samaan aikaan brändeillä on käytössään monia eri kosketuspintoja kuluttajien kanssa kommunikointiin.

Kuluttajat ovat kuskin paikalla. He skippaavat, blokkaavat ja jakavat sisältöä mielensä mukaan. Siksi onkin entistä tärkeämpää ymmärtää, miten brändin oma sisältö ja mainonta resonoi kuluttajissa ja mitä tunteita se herättää brändiä kohtaan. Mainostajien tulee myös varmistaa, että brändi huomataan, ja että se luo merkityksellisen muistijäljen kuluttajien mieliin sekä lyhyen että pitkän aikavälin kaupallisten ja brändiä rakentavien tavoitteiden saavuttamiseksi. 

Asiakkaamme haastavat meitä Kantarilla aina parempaan. Yhdessä globaalien brändiasiakkaidemme kanssa olemme kehittäneet palveluja, joiden avulla voimme vastata asiakkaidemme businesskriittisiin kysymyksiin. Data ohjaa päätöksentekoa ja menetelmämme on validoitu yhteistyössä globaalien brändien kanssa. Mainonta tulee nähdä investointina ja liiketoiminnan kasvun ajurina. Tiedämme, että vaikuttava mainonta tuo kymmenkertaisen ROIn brändille. Mainonnan esitestauksella tuemme suunnittelua ja halutun pääviestin läpimenoa parhaalla mahdollisella tavalla. 

Olemme esitestanneet globaalisti yli 150.000 luovaa/mainosta, joka luo myös pohjan benchmark-datallemme. Yksi tärkeimmistä käyttämistämme mittareista arviomaan mainonnan vaikuttavuutta myyntiin on brändäys. Vaikka mainos olisi kuinka koukuttava tahansa, ilman vahvaa brändäystä se ei tuo lisäarvoa brändille. Mainonnan tulee myös välittää haluttu viesti selkeästi kuluttajille. Jo kaksi erillistä viestiä saattaa merkittävästi laimentaa kummankin viestin läpimenoa kuluttajien mielessä.

Mainonnan esitestauksemme on nopea, tehokas ja monipuolinen tapa optimoida mainos ennen lanseerausta. Mainonnan lainalaisuudet esimerkiksi sosiaalisen median kanavissa poikkeavat TV-mainonnasta. Siksi testaammekin digitaaliset videomainokset niille tarkoitetussa ympäristössä, esim. Facebookissa tai YouTubessa.

Ole yhteydessä, niin jutellaan lisää. Mietitään yhdessä miten voit tehdä päätöksiä tietoon pohjautuen – niin koti- kuin kansainvälisillä markkinoilla.

Kysy lisää!

Anna Porvari, etunimi.sukunimi@kantar.com

 

Kategoria: 
Uutiskirje