Murroksessa haastetaan toimialan lainalaisuudet

Murroksessa haastetaan toimialan lainalaisuudet
Todellinen murros lähtee toistaiseksi ratkaisemattomista asiakastarpeista

Jokainen yrityspäättäjä ja markkinoija miettii uusia ratkaisuja samalla, kun maailma ympärillä muuttuu. Paikalleen ei voi jäädä tyytyväisenä vaan kaiken aikaa on innovoitava jotain uniikkia. Mutta mikä on sitä uutta, jota kuluttajat ja asiakkaat arvostavat? Ja ennen kaikkea millä erottautua kilpailijoista? Entä mistä oikeastaan muodostuu yrityksen toimiala kuluttajan silmin tuotteiden ja palveluiden kirjossa?

Growth through Consumer Insight 30.1.2019 -tapahtumassa poraudumme yritysmaailman ja kuluttajien nouseviin ilmiöihin ja trendeihin teemalla Disruption. Tapahtumassa julkistetaan myös vuoden 2018 mediamainonnan määrä Suomessa sekä palkitaan Mainonnalla murtava brändi.

Luottamuksella on keskeinen merkitys yrityksen menestykselle murroksessa. Yritykselle on ensiarvoisen tärkeää huomioida, että luottamus rakentuu hyvinkin uudenlaisella tavalla, ja tästä tapahtumassa kertookin kansainvälinen puhuja Rosie Hawkins Kantarilta. Hän tuo uusimmat terveiset maailmalta, kuinka eri yritykset tavoittavat ja palvelevat kuluttajia eri toimialojen murtuessa.

Teknologia vauhdittaa murrosta ja vaikuttaa käytännössä kaikkiin elämänalueisiimme - kuinka ostamme, kommunikoimme, työskentelemme ja vietämme vapaa-aikaamme, liikumme ja niin edelleen. Teknologia on mahdollistanut ihmisten ja tavaroiden uudenlaisten liikkumispalveluiden syntymisen. Tapahtumassa kuulemme Whim-uudistajatarinan MaaS Globalin perustajalta Sampo Hietaselta eri liikkumismuodot kattavasta palvelusta.

Pelkästään toimitusketjun fyysisten elementtien muuttaminen ei käynnistä vielä murrosta vaan siihen tarvitaan kuluttajan emotionaalinen hyväksyntä ja sitoutuminen. Emotionaalinen vetovoima on brändin elinehto. Kuulemme mielenkiintoisen tarinan the other danish guy -yrityksen perustajalta Tommi Lähde. Kuluttajan tarpeita on ymmärrettävä ja niihin on vastattava uusin tavoin.

Nopeasti muuttuvilla markkinoilla, brändin merkitys korostuu ja yrityksen on toteutettava ja viestittävä brändin tarkoitusta kaikissa asiakaskohtaamisissa johdonmukaisella tavalla. Brändityötä voi tehostaa esimerkiksi tekoälyn avulla.

Loistava markkinointi on aina murtanut ja haastanut normeja. Markkinointi itsessään on ollut suuren muutoksen kourissa viime vuodet. Kuluttajan tavoittaminen vaatii ponnisteluja ja mainontaakin on tehtävä ja arvioitava uusin keinoin. Puheenvuorossaan Peter Callius ja Ingvar Sandvik Kantar Mediasta porautuvat siihen, kuinka mediamainonnalla on edelleen voimaa.

Ei ole vain yhtä tapaa disruptoida – sen voi tehdä useita eri väyliä käyttäen.

Katso tapahtuman ohjelma ja ilmoittaudu mukaan: www.kantar.fi/tapahtumaan

Kategoria: 
Uutiskirje