Kasvun mahdollisuuksien arkkitehtuuri

Asiakkaan mindset on muuttunut radikaalisti. Brändin on ymmärrettävä asiakasta yksilönä, jolla on omat erityiset tapauskohtaiset tarpeensa. Miten kasvaa maailmassa, jossa kasvu ei ole välttämättä yksiselitteisesti myönteinen asia?

Kantar on tehnyt mittavan tutkimuskokonaisuuden ymmärtääkseen kasvun haasteita ja mahdollisuuksia. Haastattelimme yli 500 globaalin johtotason päättäjää, teimme yli 1500 kvantitatiivista kyselyä ja analysoimme yli 3500 tieteellistä artikkelia, blogia ja keskustelufoorumia hyödyntäen tekoälyä. Kokonaisuudesta kuoriutui seitsemän todellisen kasvun rakennuspalikkaa.  

1. Määrittele markkinasi
Älä jää jumiin omaan ennakkokäsitykseesi markkinasta. Määrittele markkinasi niin, että olet yksi pienistä ja nälkäisistä brändeistä, joille markkinaosuuden valtaaminen nykyisiltä kilpailijoilta ei riitä.

2. Hyödynnä erilaisia bisnesmalleja
Pelaa shakkia ja tammea yhtä aikaa – kasvua voidaan vauhdittaa monen bisnesmallin yhtäaikaisella hyödyntämisellä.

3. Panosta jatkuvasti ylivertaiseen asiakaskokemukseen
Asiakastyytyväisyyden ajatellaan olevan kasvun tae, mutta tyytyväisyys ei suinkaan riitä. Uudesta innovaatiosta tulee hetkessä uusi normi jopa toimialalta toiselle ja asiakkaat odottavat aina uusia ilahduttavia kokemuksia.

4. Rakenna avoin ja monimuotoinen kulttuuri
Menestys saavutetaan nöyrällä yhteistyöllä ja avoimella kulttuurilla. Erilaisista ihmisistä muodostuva työyhteisö - ja johto - pystyy yhdessä löytämään mahdollisuudet ja tunnistamaan uhat yllätyksellisistä näkökulmista.  

5. Vahvista organisaation toimintaedellytyksiä
Pura yhteistyön ja kasvun sisäiset esteet ja rakenna siltoja eri toimintojen välillä ketteriä virtuaalitiimejä hyödyntäen. Jaa vastuuta mahdollisimman lähelle asiakasrajapintaa.

6. Yhdistä dataa ja luovuutta
Datan määrä ei ole ratkaisevin tekijä. Merkityksellisen datan, analytiikan ja luovuuden yhdistäminen mahdollistaa uusien kasvupolkujen löytämisen. Ota avuksesi molemmat aivopuoliskot.

7. Inhimillinen kasvu
Menestyvä brändi keskittyy palvelemaan ihmisiä, sillä on tarkoitus, selkeät arvot ja niitä tukevat mittarit. Kuuntelevaan, ymmärtävään ja arvostavaan brändiin on helppo sitoutua ja rakastua.

 

Tilaa veloitukseton kooste: The 7 Building Blocks of Real Growth

Haluatko kuulla lisää tutkimuksemme löydöksistä?
Ota yhteyttä: Päivi Kauppinen, etunimi.sukunimi@kantar.com

Kategoria: 
Uutiskirje