Kuinka brändit voivat selvitä erityistilanteissa?

Markkinoijia mietityttää tällä hetkellä kuinka he voivat pitää brändinsä terveinä ja elinvoimaisina globaalissa kriisissä. Vaikka ihmiset monissa ammateissa pystyvät eristämään itsensä kotiin ja jatkamaan työskentelyä, brändit eivät voi eristäytyä kriisitilanteessa ja niiden on löydettävä keinot pysyä elinvoimaisena. Vuosikymmeniä toteuttamamme BrandZ-selvitys kertoo, että vahvat brändit selviytyvät nopeammin murroksesta kuten kävi vuoden 2008-2009 taantumasta ulos tultaessa.

Kiinan tapahtumien pohjalta voimme hieman ennakoida, mitä muutoksia kuluttajakäyttäytymisessä tapahtuu. Suurin osa kuluttajista kertoi vähentävänsä ulkona syömistä, ystävien kanssa seurustelua ja matkoja. Esimerkiksi uuden auton, vaatteiden tai kodinkoneiden ostamista ja ei-välttämättömien tavaroiden ostamista todennäköisesti lykätään. Välttämättömiä tuotteita, kuten ruokaa ja juomaa on ostettava – ja siinä kiinalaista kuluttajaa onkin auttanut Kiinan hyvin kehittynyt verkkokaupan ekosysteemi. Kantar’s nationwide survey

Suunnitelmat liiketoiminnan varmistamisesta ja työntekijöiden sekä asiakkaiden hyvinvoinnin huomioimisesta ovat nyt etusijalla. Toimialasi yritykset ovat kanssasi samassa tilanteessa. Ihmisten tunteiden huomioiminen korostuu tällaisina hetkinä ja brändien on jätettävä varjoonsa omat totutut näkökulmansa ja astuttava asiakkaiden saappaisiin. On tunnistettava, miltä heistä tuntuu juuri nyt ja mitä henkistä tai fyysistä apua he mahdollisesti tarvitsevat. Brändin toimet tulee linjata nykyisen position ja arvojen mukaisesti, muutoin ne näyttäytyvät epäaitona. Vaikka kasvun pohtiminen juuri nyt voi tuntua tunteettomalta, kriisit voivat luoda myös pohjaa kasvulle, kun ymmärtää ihmisiä ja heidän käyttäytymistään.

Tavoitamme kuluttajat ja päättäjät tässäkin tilanteessa.

Ota yhteyttä, jos sinulla on tarve ymmärtää tätä hetkeä tai tulevaisuuden näkymiä!

Ota yhteyttä ja kysy lisää >

 

 

Lue myös aiempia brändiin liittyviä artikkeleitamme:

 

 

Kategoria: 
Uutiskirje